ΠΟΛΛΟΙ-χώρος-ΑΝΤΑΜΑ, Κρέοντος 110,Σεπόλια (πλησίον μετρό Σεπόλια) Σάββατο 16/2/2019 9.00μ.μ. Κυριακή 17/2/2019 8.00μ.μ.
Απαραίτητη η κράτηση θέσεων με μήνυμα στο τηλέφωνο 6932274208
Hλικίες: 8+
«DORME»
Μια παράσταση μαριονέτας της Laura Bartolomei
Μαριονέτες και σκηνικά: James Davies και Laura Bartolomei
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Stefano Zazzera
Σκηνοθεσία: Juliana Notari και Laura Bartolomei
Παραγωγή: La Capra Ballerina με την υποστήριξη των Moody Mammoth Studio, DuoAnfibios, Festival Immaginidell’Interno Award Spoleto Open, Fringe event of the Spoleto Festival dei Due Mondi 2012 as Best Performance Award Subotica International Festival of Children’s Theatres 2013 as Best Animated Character
Σύνοψη
Ένα μικρό κορίτσι πέφτει για ύπνο και ξεκινάει ένα ταξίδι ανάμεσα στα όνειρα και τους εφιάλτες της, την ομορφιά και τους φόβους της: τη μύγα με τα ψάρια με το ανθρώπινο πρόσωπο, την ανακάλυψη του εαυτού της να βγαίνει μέσα από μια ντουλάπα, ανακαλύπτοντας το φως και τις σκιές, τα χέρια της, η συνάντηση με τον θάνατο, ο θάνατος της γάτας της. Το τελετουργικό θάψιμο της γάτας, η πτώση στο νερό, και τέλος συνάντηση με τον δικό της θάνατο τη στιγμή που ξυπνάει και καταλαβαίνει ότι όλα ήταν ένα όνειρο. Τι συμβαίνει όταν ο λογικός μας εαυτός πέφτει για ύπνο; Πόσο βαθιά τα όνειρα επηρεάζουν την ζωή μας όταν έρχεται το φως της μέρας; Πόσο συνειδητοί είμαστε σχετικά με τις νυχτερινές μας δημιουργίες; Η παράσταση είναι μια μη γραμμική ιστορία, που αποδίδετε σαν ένας οικείος αργός χορός υποστηριζόμενος από την ηλεκτρονική μουσική του Stefano Zazzera και την ειδική τεχνική μαριονέτας καρπού (wrist puppet) του Vladimir Zakharov.
Το έργο
Το όνομα του έργου είναι «DORME» που στην περίπτωσή μας σημαίνει «αυτή κοιμάται». Παρακολουθώντας τα παιδιά μου να κοιμούνται, με πρόσωπα τόσο χαλαρά και γαλήνια, αλλά ξέροντας πόσο συχνά έχουνε ανήσυχα όνειρα, με έκανε να θυμηθώ το παρελθόν όταν ήμουν κι εγώ ένα μικρό κορίτσι. Ακόμα έχω την μνήμη αρκετών ονείρων μου και συνειδητοποιώ πόσο σημαντικά ήταν. Με γοητεύει βαθιά το γεγονός ότι ασυνείδητα σκηνοθετούμε τα όνειρά μας, σαν μια ταινία, και πως επηρεάζουν την λογική μας ζωή στο φως της ημέρας.
Αυτή η παράσταση θέλει να εξερευνήσει τη σχέση ανάμεσα στα όνειρα και την ιδιαίτερη κατάσταση του νου που δεν γνωρίζει αν είμαστε ξύπνιοι ή όχι.
Η τεχνική: Vladimir Zakharov μαριονέτα καρπού (wrist puppet).
Από την πρώτη μου επαφή με αυτή τη μορφή κούκλας, κατά τη διάρκεια της παράστασης του Vladimir Zakharov το 2005, ένιωσα βαθιά μέσα μου μια σύνδεση και την επιθυμία να μάθω να τις φτιάχνω και να τις χειρίζομαι. Όταν γίναμε φίλοι, ο Vladimir, επέμενε να μου διδάξει την τεχνική κατασκευαστικά και παιχτικά. Μου πήρε τρία χρόνια και πολύ παραίνεση από μέρους του για να αποφασίσω να συμπεριλάβω την τεχνική στις παραστάσεις μου καθώς πίστευα (και ακόμα πιστεύω) ότι ανήκει σε αυτόν. Αυτές οι κούκλες, για μένα, αντικατοπτρίζουν το σημείο συνάντησης ανάμεσα στην τεχνολογία και τις παραστατικές τέχνες σε ένα μικρό βαθμό. Αυτό προφανώς συμβαίνει με την χρήση οποιασδήποτε μαριονέτας, αλλά με αυτή τη τεχνική αισθάνομαι ότι ο δεσμός είναι ισχυρότερος. Η κούκλα καρπού έχει μια ασυνήθιστα φυσική κίνηση που σε κάνει να ξεχνάς τη πολυπλοκότητα από το πλέξιμο νημάτων και σύρματος που την αποτελούν, απλά τη «φοράς» και αυτή ανταποκρίνεται. Η σφιχτή σχέση που δημιουργείτε ανάμεσα στη κούκλα και το χέρι του κουκλοπαίχτη είναι μια μεγάλη πρόκληση: είναι μια επιτραπέζια μαριονέτα αλλά δεν μπορεί να πάει ποιο μακριά από το χέρι σου και δεν μπορεί να μείνει μόνη της στη σκηνή καθώς θα φαίνεται παραμορφωμένη. Είναι απόλυτα εξαρτημένη από τον κουκλοπαίχτη, αν και την ίδια στιγμή, ο κουκλοπαίχτης φαίνεται απόλυτα εξαρτημένος από αυτήν. Δεν θα μπορούσα να σκεφτώ καλύτερο είδος κούκλας για αυτή την παράσταση, είναι σαν ένας δεύτερος εαυτός μου, κινούμενη μέσα στον ονειρικό κόσμο της παιδικής μου ηλικίας, συνοδευόμενη από εμένα στα όνειρα που σκηνοθετώ.
CURRICULUMS:
STEFANO ZAZZERA
in many genres including electronica, hip-hop, world and pop. At Lincoln Center Institute, Stefano mixed and recorded live shows for many international artists. He was also engineer for dance companies like Alvin Ailey, Paul Taylor and Ping Chong. He’s gone on the road as tour engineer with Zerokilled Music’s Costanza Tour, Hector del Curto’s Eternal Tango Orchestra and Pablo Aslan’s Avantango Orchestra. A musician in his own right, Stefano has composed for film, dance and theater, most recently for the critically acclaimed Cedar Lake Dance Ensemble. Working with musicians and artists across diverse disciplines and styles deeply influences his work and recording mindset. Stefano believes that versatile producing and engineering in collaboration with the artist are the keys to a successful recording. https://www.facebook.com/
JULIANA NOTARI Juliana is a brasilian marionettist and actress, studied theatre at the Instituto de Artes de la Universidad de São Paulo, Brasil. In 2004 founded the company DuoAnfibios with percussionist Augusto Moralez. The company promotes collaborations among visual artists, puppeteers and musicians. With her company she toured extensively in Central and South America, France, Spain, Italy, Swizerland, Lettony, Ctzech Republic, South Korea and Mexico. In 2008 was ia recipient of an artistic residency at the Institut International de la Marionnette in Charleville Meziere, investigating on manipulation and puppet construction for solo puppeteers. After this residency she established herself in Strasburg for 4 years. While in France she created the project “Old Boxes”, a series of 5 mini shows with theme the Old people, for one person at time. The project was done in 3 parts, the first one within the workshop given by Gavin Glover “Why use puppets?”, the second and third one in 4 months residency inside two retirement houses in France, under the direction of Laura Bartolomei. One of this mini show, “Smile in the glass” was recipient of the Award for the Best Experimentation in Puppetry from the World Festival of Puppet Art Prague 2009
LA CAPRA BALLERINA
Presence in Festival/Cultural Centers Festival Titiritlan, Guatemala, 2015
Namoodak Physical Theatre Residency, Cheongsong, South Korea, 2010 Bupiong