Ο πολυδιάστατος ηθοποιός Κώστας Αρζόγλου επιστρέφει μετά από πολλά χρόνια στη μεγάλη οθόνη, ερμηνεύοντας έναν αντίστοιχα σπουδαίο ηθοποιό στη νέα ταινία του Νίκου Κορνήλιου "Η τέχνη καταστρέφει". Η ταινία θα βγει στις κινηματογραφικές αίθουσες στις 11 Απριλίου σε διανομή Filmcenter Τριανόν.
Μέχρι πού μπορεί να φτάσει το πάθος για δημιουργία;
«…η ζωή δεν είναι παρά ίσκιος διαβατάρικος»
Μάκβεθ
Με την υπογραφή ενός από τους πλέον δραστήριους επαγγελματίες της εγχώριας κινηματογραφίας, που καταφέρνει αδιαλείπτως κάθε χρόνο –παράλληλα με τις θεατρικές του δράσεις- να καταθέτει και μία ταινία, η νέα κινηματογραφική «σοδειά» του Νίκου Κορνήλιου επιχειρεί για άλλη μια φορά να ανιχνεύσει μικρά μυστήρια της ζωής και της τέχνης. Αυτή τη φορά επικεντρώνει το φακό του σε έναν βετεράνο ηθοποιό, που βιώνει το τραύμα της αποξένωσης από τις δυο του κόρες.
Με πολύχρονη θητεία σε θεατρικές, κινηματογραφικές και ουκ ολίγες τηλεοπτικές παραγωγές, ένας πολυδιάστατος και ακούραστος ηθοποιός, ο Κώστας Αρζόγλου, επιστρέφει μετά από πολλά χρόνια στη μεγάλη οθόνη ερμηνεύοντας έναν αντίστοιχα σπουδαίο ηθοποιό του θεάτρου στη νέα ταινία του Νίκου Κορνήλιου «Η τέχνη καταστρέφει». Η εκφραστική δύναμη της υποκριτικής του, το πλούσιο βιογραφικό του και βέβαια η φύση ενός …γνώριμου για τον ίδιο ρόλου, ενθάρρυναν την επιλογή αυτή στο γνωστό πρωταγωνιστή.
Κινηματογραφική κόρη του Κώστα Αρζόγλου, αλλά και κόρη στην πραγματική ζωή, η ανερχόμενη ηθοποιός Ωρόρα Μαριόν, που μετράει σημαντικές συμμετοχές στο θεατρικό σανίδι και στον κινηματογράφο, όπως στην ταινία «A wedding», για την οποία κέρδισε το β’ βραβείο γυναικείου ρόλου στο φεστιβάλ «Les Magritte du Cinema» στις Βρυξέλλες. Η Γαλλίδα ηθοποιός Κάτια Λεκλέρκ Ο’ Γουόλις, που συνεργάζεται για δεύτερη φορά με τον Νίκο Κορνήλιο μετά τη «Μητριαρχία», υποδύεται τη μεγαλύτερη κόρη του Κώστα Αρζόγλου. Στην ταινία συμμετέχει επίσης και η μητέρα της Ωρόρα, Εστέλ Μαριόν, σημαντική ηθοποιός του Εθνικού Θεάτρου του Βελγίου και καθηγήτρια υποκριτικής.
Η ταινία συμμετείχε στο 42ο Διεθνές Φεστιβάλ του Sao Paulo, στο 58ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και στο 31ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, όπου έλαβε ομόφωνα Βραβείο Κοινού της επιτροπής αναγνωστών του «Αθηνοράματος» για τις εξαιρετικές ερμηνείες και την ανατρεπτική ματιά και τιμητική διάκριση από την επιτροπή σκηνοθετών του Πανοράματος.
Links
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=ZubtOYC3d1Y&feature=youtu.be
Facebook Page: https://www.facebook.com/backheldhands/
Φωτογραφίες της ταινίας: https://www.dropbox.com/sh/w0n6o30bpbr8nuk/AACN3AXXjCkw6W9If1hAtqpda?dl=0
Σύνοψη
Ένας διάσημος ηθοποιός του θεάτρου, μετά από ένα έμφραγμα, καλεί κοντά του τις δύο κόρες του, από το Βέλγιο και τη Γαλλία. Προσπαθώντας να τις κρατήσει δίπλα του, τους προτείνει να ανεβάσουν μαζί έναν «Μάκβεθ για τρεις». Στη διάρκεια των προβών έρχονται στην επιφάνεια σκληρές αλήθειες για το παρελθόν, πικρίες και θυμοί απέναντι σε έναν πατέρα απόντα, δοσμένο ολοκληρωτικά στην τέχνη του. Εκείνος προκαλεί τις ηθοποιούς-κόρες τους να χρησιμοποιήσουν το τραυματικό αυτό παρελθόν στην ερμηνεία των ρόλων. Μέσα από την εγγύτητα των διαδοχικών προβών τα ψυχικά ρήγματα βαθαίνουν.
Σημείωμα σκηνοθέτη
Η Τέχνη, ως γνωστόν, σώζει. Επίσης, πίσω από την Τέχνη - την ισχυρότερη μορφή εξουσίας, τη λεγόμενη «πνευματική» - έχουν καλυφθεί εγκλήματα κατά της ζωής, της ζωής ανθρώπων που βρέθηκαν δίπλα στους καλλιτέχνες. Ιδιαίτερα οι «μεγαλοφυείς» καλλιτέχνες χαίρουν μιας ιδιότυπης ασυλίας, της ασυλίας του Ωραίου. Η επικαιρότητα έχει φέρει στην επιφάνεια πολλές τέτοιες καταστάσεις – η λίστα διαχρονικά είναι ατελείωτη – και η κοινωνία δείχνει να ανακαλύπτει αυτήν την «πίσω αυλή» της τέχνης. Αυτή η αντίφαση - να δημιουργείς ομορφιά σκορπίζοντας γύρω την καταστροφή - είναι το θέμα αυτής της ταινίας μέσα από τις σχέσεις μιας οικογένειας ηθοποιών κατά τη διάρκεια των προβών του «Μάκβεθ», ενός έργου που έχει στον πυρήνα του τη δίψα για την εξουσία.
Πρωταγωνιστούν
Aurora Marion, Katia Leclerc O’ Wallis, Κώστας Αρζόγλου, Estelle Marion
Συντελεστές
Εκτέλεση Παραγωγής: Ιφιγένεια Τζιμούλη
Κοστούμια: Αριάδνη Νικολούδη
Σκηνικά: Χρήστος Κωνσταντέλλος, Ιφιγένεια Τζιμούλη
Ήχος: Γιάννης Καραμήτρος, Ιάσονας Θεοφάνου
Σχεδιασμός / Μίξη Ήχου: Κώστας Μπώκος / Studio 19st
Εργαστήριο Εικόνας: Authorwave
Μοντάζ: Ευγενία Παπαγεωργίου
Φωτογραφία: Ολυμπία Μυτιληναίου GSC
Σενάριο: Νίκος Κορνήλιος, Ευγενία Παπαγεωργίου
Συμπαραγωγή: ΕΡΤ Α.Ε.
Παραγωγή / Σκηνοθεσία: Νίκος Κορνήλιος
Νίκος Κορνήλιος
Φιλμογραφία
Ισημερία (1991), συμπαραγωγή Ελλάδας, Γαλλίας, Ιταλίας, τέσσερα βραβεία στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Το Αθώο Σώμα (1997), τρία κρατικά βραβεία, συμμετοχή στα φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, Στρασβούργου και Καλκούτας.
Ο Κόσμος Ξανά (2002), συμπαραγωγή Ελλάδας, Γαλλίας, επίσημη συμμετοχή στα φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, Karlovy-Vary, Montpellier και Tiburon-California.
Η Μουσική των Προσώπων (2008), ψηφιακή παραγωγή, ειδικό βραβείο της επιτροπής του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Συμμετοχή στο φεστιβάλ της Ζανζιβάρης.
Τρίτη (2010), ταινία Εργαστηρίου, μεγάλου μήκους. Συμμετοχή στα φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, Mar del Plata, Chennai-Madras και στο φεστιβάλ Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου του Σικάγο.
11 Συναντήσεις με τον Πατέρα μου (2012). Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και στο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου και στα διεθνή φεστιβάλ Sao Paulo, Montpellier, Lecce, Yerevan καθώς, στο Φεστιβάλ Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Βαρκελώνης-Παρισιού-Νέας Υόρκης και στο Forum Ελληνικού Κινηματογράφου του Μονάχου.
Μητριαρχία (2014). Με τη συμμετοχή 60 γυναικών, ηθοποιών και προσωπικοτήτων. Συμμετοχή στις Νύχτες Πρεμιέρας, στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και στο Διεθνές Φεστιβάλ του Sao Paulo. Η ταινία, υπό την αιγίδα της Διεθνούς Αμνηστίας, προβλήθηκε από πολλές κοινωνικές συλλογικότητες διεθνώς (Βαρκελώνη, Μπουένος-Άιρες κτλ.), καθώς και στην Ελλάδα.
Το Κυπαρίσσι του Βυθού (2015), συμμετοχή στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, στο φεστιβάλ Ποίησης και Κινηματογράφου του Όσλο και στο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου της Αθήνας.
Παγκόσμια Ψυχή (2016), ταινία Εργαστηρίου, μεγάλου μήκους, βασισμένη στα θεατρικά έργα του Τσέχωφ. Συμμετοχή στο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.
Η Τέχνη Καταστρέφει (2018), συμμετοχή στα φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και στο διεθνές φεστιβάλ του Sao Paulo. Ομόφωνο Βραβείο Κοινού της επιτροπής αναγνωστών του «Αθηνοράματος» και τιμητική διάκριση της επιτροπής του 31ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.
Από Όλους τους Δρόμους του Κόσμου (2019), post-production.
Έχει γυρίσει επίσης την πειραματική μουσική ταινία Trois Mouvements (1982) και το ψηφιακό video-dance Το Μάτι του Ζώου (1996).
Θέατρο
Κυριότερες παραστάσεις:
Η Νύχτα των Ικέτιδων, στο Theatre National de Chaillot
Η Έβδομη Πύλη, στο Theatre National de Chaillot
Η Μίμηση της Σιωπής, στο Φεστιβάλ της Avignon
Ψευδώνυμοι, στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης της Πόλης του Παρισιού
Hχόπολις, αστικό θέαμα μέσα στην πόλη του Ivry
Όπως Σας Αρέσει, στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου
Οδός Μάμποτ, στο Θέατρο Ροές
Ο Χοντρός και ο Λιγνός πάνε στον Παράδεισο, στο Θέατρο Σφενδόνη
Χαμ και Κλοβ, στο Booze
Τα Πικρά Δάκρυα της Πέτρα φον Κάντ, στο θέατρο Χώρα
Τα Μονόπρακτα του Χάρολντ Πίντερ, στο θέατρο Αλκμήνη
Ονειρόδραμα, στο θέατρο Αλκμήνη
Χορός σε Κύκλο, στο Θέατρο Skrow
Αποσύμπλεξη, στο Θέατρο Skrow
Day for Night, στο Θέατρο Skrow
Δίδαξε υποκριτική στο Θεατρικό Εργαστήρι του Antoine Vitez στο Theatre des Quartiers και στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Δίδαξε επίσης υποκριτική και κινηματογράφο στις σχολές Αρχή, Θέατρο των Αλλαγών και Εμπρός.
Μουσική
Έγραψε έργα για μουσικά σύνολα που παίχτηκαν σε πολλά ευρωπαϊκά φεστιβάλ (Ρώμη, Άμστερνταμ, Στρασβούργο, Ορλεάνη, Λονδίνο, Κάνες κτλ.). Έγραψε επίσης τη μουσική για τις θεατρικές παραστάσεις και τις ταινίες του.
Ανοιχτές συζητήσεις
με αφορμή τις προβολές της νέας ταινίας του Νίκου Κορνήλιου
«Η τέχνη καταστρέφει»
«Tέχνη και πατριαρχία»
Διοργάνωση: Κέντρο Γυναικείων Ερευνών και Μελετών ΔΙΟΤΙΜΑ
Σάββατο 13 Απριλίου στις 19:00 στον κινηματογράφο Τριανόν
Ενώ η Τέχνη αποτέλεσε και αποτελεί την κατ’ εξοχήν περιοχή της πνευματικής ελευθερίας και αναζήτησης, οι καλλιτέχνες υπερασπίστηκαν ή ανέχθηκαν τα πατριαρχικά στερεότυπα με τον ίδιο τρόπο όπως όλες οι υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες. Αυτό το «παράδοξο» θα διερευνήσει η συζήτηση. Η «έμφυλη Τέχνη» - με επίκεντρο τον Δημιουργό- Θεό, τον πνευματικό ταγό ή την αυθεντία και τη Γυναίκα ως Μούσα- τείνει στις μέρες μας να εκλείψει δίνοντας τη θέση της σε μια πιο «δημοκρατική» Τέχνη, ισότιμη για όλες και όλους;
Συμμετέχουν προσωπικότητες από διαφορετικές περιοχές της τέχνης και της θεωρίας, καθώς και οι συντελεστές της ταινίας. Τα ονόματα των συμμετεχόντων θα ανακοινωθούν σύντομα.
Μετά τη συζήτηση θα ακολουθήσει η προβολή της ταινίας στις 20:00.
-------------------------------------------------------------------
«Τέχνες του θεάματος και παιχνίδια εξουσίας»
Κυριακή 14 Απριλίου στις 18:00 στον κινηματογράφο Τριανόν
Ποια είναι η «κρυφή πλευρά» της δουλειάς του ηθοποιού και ποια η διαδικασία της ψυχικής επένδυσης σε ένα ρόλο; Πώς διαμορφώνεται η σχέση του σκηνοθέτη με τους ηθοποιούς; Τι συμβαίνει όταν τα όρια του ηθοποιού παραβιάζονται; Μήπως πίσω από τη θελκτική δημόσια εικόνα και έννοιες, όπως η δημιουργικότητα και η πνευματικότητα, κρύβονται σχέσεις εξουσίας; Υπάρχουν αντιφάσεις ή και «παράπλευρες απώλειες» στη διαδικασία της δημιουργίας;
Στη συζήτηση συμμετέχουν οι ηθοποιοί της ταινίας: Κώστας Αρζόγλου και Katia Leclerc O’Wallis, καθώς και οι προσκεκλημένοι ηθοποιοί: Βίκυ Βολιώτη, Όμηρος Πουλάκης και Κωνσταντίνα Τάκαλου .
Μετά τη συζήτηση θα ακολουθήσει η προβολή της ταινίας στις 20:00.