Στα τέλη Μαρτίου, o Ευρωπαϊκός Συνασπισμός Μουσικοσυνθετών και Στιχουργών (ECSA) (που εκπροσωπεί περισσότερους από 50.000 επαγγελματίες συνθέτες και στιχουργούς σε 26 ευρωπαϊκές χώρες) και το ∆ιεθνές Συμβούλιο ∆ημιουργών Μουσικής (CIAM) (που εκπροσωπεί περισσότερους από 500.000 τραγουδοποιούς, στιχουργούς και συνθέτες παγκοσμίως) για πρώτη φορά στην ιστορία της συλλογικής διαχείρισης υπέβαλαν καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (∆ιεύθυνση Ανταγωνισμού) στο όνομα όλων των δημιουργών, Ευρωπαίων και μη. Η καταγγελία αυτή έγινε με σκοπό να καταδείξει την αμέριστη υποστήριξή τους σε όλους εκείνους τους Έλληνες αλλά και αλλοδαπούς δημιουργούς που υπόκεινται σε διακριτική και άνιση μεταχείριση μέσω ενεργειών της Κυβέρνησης και του ΟΠΙ κατά της Αυτοδιαχείρισης, του έτερου οργανισμού συλλογικής διαχείρισης (ΟΣ∆) για δημιουργούς μουσικής, που δραστηριοποιείται στην ίδια αγορά με την ΕΥΕ∆/ΟΠΙ.
Συγκεκριμένα καταγγέλλουν ότι η ΕΥΕ∆/ΟΠΙ λειτουργεί βάσει απαγορευμένης κρατικής ενίσχυσης 2 εκατομμυρίων ευρώ (χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων) ενώ ταυτόχρονα παρεμποδίζει την πρόσβαση των δημιουργών μελών της Αυτοδιαχείρισης σε πληροφορίες και έσοδα που αφορούν το ρεπερτόριό τους στερώντας τους με αυτόν τον τρόπο το δικαίωμά τους να επιλέγουν ελεύθερα ΟΣ∆. Οι ενέργειες της Κυβέρνησης σκοπό έχουν εξασφαλίσουν στην ΕΥΕ∆/ΟΠΙ άνισο και άδικο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά εις βάρος πολλών δημιουργών Ελλήνων και ξένων. Ακόμη έχει καταστήσει η Κυβέρνηση τον φορέα εποπτείας των ΟΣ∆, δηλαδή τον ΟΠΙ, εποπτεύοντα και εποπτευόμενο καταλύοντας κάθε έννοια νομιμότητας, δεοντολογίας αλλά και δίκαιης και αντικειμενικής μεταχείρισης.
Επιπλέον καταγγέλλουν τις πρακτικές της ΕΥΕ∆/ΟΠΙ σύμφωνα με τις οποίες οι εκδότες μουσικής Warner Chappell και Universal Music Publishing τις χρησιμοποιούν προκειμένου να συμπεριλάβουν στην ΕΥΕ∆ δημιουργούς με τους οποίους έχουν συμβάσεις. Κάθε δημιουργός μεταβιβάζει ο ίδιος σε ΟΣ∆ της επιλογής του σε αποκλειστική βάση και για όλο τον κόσμο το δικαίωμα παρουσίασης στο κοινό με προσωπική του συμφωνία.
Ταυτόχρονα υπογραμμίζουν την έλλειψη διαφάνειας στη λειτουργία της ΕΥΕ∆/ΟΠΙ (καμία ανάρτηση μέχρι σήμερα στη ∆ιαύγεια) και τη μη συμμόρφωσή της με το ελληνικό και ενωσιακό δίκαιο για τις δημόσιες συμβάσεις παρά την αρνητική Γνώμη της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής ∆ημοσίων Συμβάσεων
Οι παραπάνω ενέργειες επιφέρουν σημαντική ζημία στο πνευματικό δικαίωμα και παραβιάζουν τα δικαιώματα χιλιάδων δημιουργών μουσικής σε ολόκληρο τον κόσμο. Με επιστολές τους προς την ηγεσία της Ελληνικής Κυβέρνησης και τον Έλληνα Πρωθυπουργό ζητούν την παύση των παράνομων αυτών πρακτικών και την άμεση αποκατάσταση των πραγμάτων.
Ακολουθεί μεταφρασμένο το δελτίο τύπου στα Ελληνικά
MEDIA RELEASEBrussels, 23 April2019 Issued by the European Coalition of Songwriters and Authors (ECSA)Media Contacts:ECSA:Alfons Karabuda/ Tel:+ 46 8 783 88 40Marc Du Moulin / Tel :+32 (0)2 544 03 33 Mobile/ +32 473 666 911CIAM:Eddie Schwartz/ (1) (615) 294 6372Europe’s songwriters and composers act in solidarity with their Greek creator colleagues and ask for actionfromthe European Commissionfollowing unlawful intervention in the market by the Greek State.At the end of March the European Composer and Songwriter Alliance (ECSA)took the unprecedented step of submittinga complaint to the European Commission’s Competition Directorate General on behalf of allmusic creators inEurope and beyond. The complaint isto demonstrate their support of their embattled creator colleagues in Greecewho are being prevented from accessing performance income from their music. The complaint issupported by the International Council of Creators of Music (CIAM)Themusic creators are concerned about the damage being caused to the livelihoods of every music creator in Greece, in Europe and beyond –damage being enabled by theillegal and continuous intervention in the marketplace bythe Greek State.
Every composer or songwriter has a personal right to choose the body that administers their royalties for broadcast and public performance. This freedom of choice is enshrined in EU law as well as in Greece’s domestic law. The administration companiesthey choose, in line with over 150 years of industry practice, are called Collective Management Organisations (CMOs). They are not-for-profit bodies run by management boards elected by the creators. A CMO works to the benefit of both music users (such as radio and tv stations, clubs, or music digital services) and consumers by providing a simple one-stop shop for the right to use music protected by copyright. The CMOs are regulated by both local and EU law to ensure good governance such as ethical and transparent operationsand objective licensingpractices formusic users.CMOs are regulated in Greece by the HellenicCopyright Office (HCO) which, in accordance with EU regulations, is the authorised supervisory body of Greece’s CMOs.In May of 2018 the music CMO in Greece (AEPI) had its licence revoked following a scandal involving unpaid royalties and malfeasance by Board members.Autodia, an independent second CMO,was poised to step into the breachto ensure continuity for music creators’ income administration. Since,the demise of the discredited AEPI,Autodiahas moved to conclude a network of international agreements to manage music rights in the Greek marketplace on behalf of both Greece’s and the world’s music creators. (See Notes to Editors)However,the almost immediate response of the Greek State to AEPI’s demise was to seize control of the management of music rights, and pass themtoa newly created division of the HCO, that is within theCMO supervisory body itself. In effect,the supervisor of CMOs is supervising itself. Further the HCO unlawfully applied over €2 million in State funds to benefit the new division, in contravention of EU law about state enterprise funding.
Nowthe new division within HCO is preventing Autodiafrom accessing any music rights data and Greek music creators are being barred from accesstotheir own information about their own works and income. The effect is to prevent music creators from exercising their right to join an independent CMO of their choiceand to provide an undue competitive advantage to the CMO effectively run by the Greek State.And the unlawful interference in the marketplace at the requestof the Greek State is having the effect of preventing important funds from reaching music creators worldwide.In expressing concern for colleagues,the ECSA President, Alfons Karabudasaid: “The current difficulties in Greece affect first and foremost Greek music authors but also all music creators. We are concerned by the current difficulties in Greece and theirdetrimental impact onall music creators. Europe’s music creators are the bedrock of a vital, diverse and important economic and cultural sector. They deserve an efficient management oftheir works and the protections of the law just as Greek taxpayers deserve to be confident their tax revenues are being applied in a sound, legitimate and transparentmanner.”CIAM President, Eddie Schwartzadded:“These actions affect us all. As creators we stand with our colleagues to ensure that going forward, creators have a sound and lawful administrative system in Greece on which they can rely for their livelihoods. Anymusic creator should affiliate with the Collective Management Organization of their choice. NoCMO should ever be prevented from respondingto the needs of the creators they existto protect. This is why we are objecting tothe situation in Greece.”
Notes to Editors:A CMO works to the benefit of both music users (such as radio and tv stations, clubs, or music digital services) and consumers by providing a one-stop shop for the right to use music protected by copyright. The CMOs are regulated by both local and EU law to ensure good governance such as transparent operation and objective licence practices with music users.An EU music author’s relationship with their local CMO is governed by a personalassignment of their rights (rights of communication to the public, making available and public performance), globally and exclusively. Music publishers that have contracts with authors do notcontrol these rights, enjoying instead onlya right to share in revenue from the rights’ exercise as a matter of contract.Two major publishers, Warner Chappell and Universal Music Publishing, haveunilaterally opted to move the HCO division –and we have been given to understand -are in receipt of funds that the Greek State unlawfully made available. Authors with contracts with Warner Chappell and Universal Music Publishing have not been permitted to exercise their free choice of CMO as provided in EU law. And by such a move Universal Music Publishing and Warner Chappellhave induced the breach of the pre-existing personal contracts the music authors had in place with no attempt at novation or consent from the creator that was a party to the original CMO assignment agreement. By a network of international agreements, called Reciprocal Agreements, each country’s CMO passes their catalogue over for local administrationin exchange for revenue.AUTODIA has concluded reciprocal agreements with major foreign CMOs such as PRS (UK), GEMA (Germany), SIAE (Italy), ACUM (Israel), ARTISJUS (Hungary), ZAIKS (Poland), SOKOJ (Chech Republic), SABAM (Belgium), SAZAS (Slovenia), LATGA (Lithuania), STIM (Sweden), STEF (Iceland), BUMA STEMRA (Netherlands), TEOSTO (Finland), TONO (Norway), OSA (Czech Republic) and MUSICAUTOR (Bulgaria),AKM / AUSTROMECHANA (Austria), SPAUTORES (Portugal).AUTODIAis properly constituted, is governed by statutes that conform to the EU CMO laws requiring transparency, ethical management standards and objective and publiclyavailable licensing criteria. It has been accepted as a bona fide member of the global CMO body in Paris, CISAC.
About ECSAECSArepresents over 50,000 professional composers and songwriters in 26 European countries. With 56 member organizations across Europe, the Alliance speaks for the interests of music creators of art &classical music (contemporary), film & audiovisual music, as well as popular music. The main objective of the alliance is to defend and promote the rights of authors of music at the national, European and international level by any legal means. ECSA advocates for equitable commercial conditions for composers and songwriters and strives to improve social and economic development of music creation in Europe.Web:www.composeralliance.org/ EU Transparency Register ID: 71423433087-91About CIAMCIAM, the International Council of Creators of Music, is the recognised global representative body for the world’s music authors, speaking on behalf of over 500,000 songwriters, lyricists and composers worldwide. Founded in 1966 to protect the rights and cultural aspirations of music creators, CIAM focuses on the key issues directly concerning the legal and moral rights of composers, songwriters and lyricists. It promotes their professional, economic and legal interests and serves as a forum for cooperation, education, policy formulation and networking. Working with its five regional Partner Alliances, CIAM’s global reach enables to Council to advocate for the rights and incomes of music creators across five continents. In Mexico in November 2018, CIAM held its 52nd Annual Congress where the world’s music creators once again came together to share information about their respective domestic legal and policy developments and to formulate strategies for the betterment of those whose craft has enriched the lives of millions over the centuries.http://www.ciamcreators.org
Βρυξέλλες,
23/4/2019
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
του
Ευρωπαϊκού
Συνασπισμού Μουσικοσυνθετών και
Στιχουργών (ECSA)
Σύνδεσμοι:
ECSA: Alfons
Karabuda
/ Tel:
+
46 8 783 88 40
Marc Du Moulin /
Tel:
+32 (0)2 544 03 33
Mobile
/
+32 473 666 911
CIAM: Eddie
Schwartz / (1) (615)
294 6372
Οι
μουσικοσυνθέτες και στιχουργοί της
Ευρώπης βρίσκονται σε πλήρη αλληλεγγύη
με τους Έλληνες δημιουργούς και ζητούν
την ανάληψη δράσης από την Ευρωπαϊκή
Επιτροπή μετά την παράνομη επέμβαση
του Ελληνικού Κράτους στην αγορά.
Στα
τέλη Μαρτίου, o
Ευρωπαϊκός Συνασπισμός Μουσικοσυνθετών
και Στιχουργών (ECSA) έκανε το πρωτοφανές
βήμα υποβολής καταγγελίας στη Γενική
Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής για λογαριασμό όλων των
Ευρωπαίων δημιουργών και όχι μόνον. Η
καταγγελία αυτή καταδεικνύει την
υποστήριξή τους σε όσους δημιουργούς
στην Ελλάδα παρεμποδίζονται από το να
έχουν πρόσβαση στα έσοδα από τη μουσική
τους. Η καταγγελία υποστηρίζεται από
το Διεθνές Συμβούλιο Δημιουργών Μουσικής
(CIAM).
Οι
δημιουργοί της μουσικής ανησυχούν για
τη ζημία που έχει προκληθεί στα μέσα
διαβίωσης δημιουργών μουσικής στην
Ελλάδα, στην Ευρώπη και εκτός αυτής -
ζημία που προκύπτει από την παράνομη
και συνεχή παρέμβαση του Ελληνικού
Κράτους στην αγορά.
Κάθε
συνθέτης ή στιχουργός έχει το δικαίωμα
να μπορεί να επιλέγει τον οργανισμό που
διαχειρίζεται τα δικαιώματά του για
τηλεοπτική μετάδοση και δημόσια εκτέλεση.
Η ελευθερία αυτή επιλογής κατοχυρώνεται
τόσο στο δίκαιο της ΕΕ όσο και στο
ελληνικό δίκαιο.
Οι
εταιρείες διαχείρισης που επιλέγονται
από τους δημιουργούς -εδώ και 150 χρόνια-
ονομάζονται Οργανισμοί Συλλογικής
Διαχείρισης (ΟΣΔ). Είναι μη κερδοσκοπικοί
οργανισμοί που διευθύνονται από
διοικητικά συμβούλια που εκλέγονται
από τους δημιουργούς. Ένας ΟΣΔ λειτουργεί
τόσο προς όφελος των μελών του όσο και
προς όφελος των χρηστών μουσικής (όπως
ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών,
κλαμπ ή μουσικών ψηφιακών υπηρεσιών)
αλλά και των καταναλωτών παρέχοντάς
τους τη δυνατότητα να εκκαθαρίζουν
δικαιώματα για τη χρήση προστατευόμενου
ρεπερτορίου απλά και από ένα κεντρικό
σημείο (one
stop
shop).
Οι ΟΣΔ ρυθμίζονται από την εθνική και
την ενωσιακή νομοθεσία, κατά τρόπο ώστε
να διασφαλίζεται η χρηστή διακυβέρνησή
τους, η λειτουργία τους βάσει κανόνων
δεοντολογίας και διαφάνειας καθώς και
βάσει αντικειμενικών πρακτικών
αδειοδότησης για τους χρήστες μουσικής.
Οι
ΟΣΔ εποπτεύονται στην Ελλάδα από τον
Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας
(ΟΠΙ), ο οποίος, σύμφωνα και με το ενωσιακό
δίκαιο, είναι το εξουσιοδοτημένο εποπτικό
όργανο των ελληνικών ΟΣΔ.
Τον
Μάιο του 2018, η άδεια του ελληνικού ΟΣΔ
(ΑΕΠΙ) ανακλήθηκε μετά από σκάνδαλο που
αφορούσε μη καταβληθέντα δικαιώματα
και παρατυπίες από τα μέλη του Διοικητικού
Συμβουλίου. Η Αυτοδιαχείριση, ένας
ανεξάρτητος δεύτερος ΟΣΔ στην ίδια
κατηγορία δικαιούχων, ήταν έτοιμη να
συνεχίσει τη διαχείριση των δικαιωμάτων
των δημιουργών ώστε να μην δημιουργηθεί
κενό στην αγορά. Μετά την πτώση της ΑΕΠΙ
η Αυτοδιαχείριση κατάφερε να συνάψει
συμβάσεις με Έλληνες δημιουργούς αλλά
και να δημιουργήσει ένα δίκτυο συμβάσεων
αμοιβαιότητας με ΟΣΔ του εξωτερικού
προκειμένου να διαχειριστεί τα δικαιώματα
τόσο των Ελλήνων όσο και των αλλοδαπών
δημιουργών. (Βλ. Σημείωση προς τους
συντάκτες)
Ωστόσο,
η σχεδόν άμεση αντίδραση του Ελληνικού
Κράτους μετά την πτώση της ΑΕΠΙ ήταν να
καταλάβει τον έλεγχο της διαχείρισης
των δικαιωμάτων στη μουσική και να τα
μεταβιβάσει σε ένα νεοσύστατο τμήμα
του ΟΠΙ, δηλαδή του εποπτεύοντος των
ΟΣΔ οργανισμού, καθιστώντας με τον τρόπο
αυτόν τον ίδιο οργανισμό τόσο εποπτεύοντα
όσο και εποπτευόμενο.
Περαιτέρω,
το νέο αυτό τμήμα χρηματοδοτήθηκε
παράνομα με κρατικά κονδύλια 2 εκατομμυρίων
ευρώ κατά παράβαση της νομοθεσίας της
ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
Τώρα
το νέο τμήμα του ΟΠΙ εμποδίζει την
Αυτοδιαχείριση να αποκτήσει πρόσβαση
σε δεδομένα που αφορούν έργα των μελών
της και εισοδήματά τους.
Το
αποτέλεσμα είναι να εμποδίζεται η
επιλογή των δημιουργών να συμμετέχουν
ελεύθερα σε ΟΣΔ της επιλογής τους
προσπαθώντας να δώσει ανταγωνιστικό
πλεονέκτημα στον ΟΣΔ που δημιουργήθηκε
από το Ελληνικό Κράτος. Η παράνομη αυτή
ανάμιξη του Ελληνικού Κράτους στην
Ελληνική αγορά έχει ως συνέπεια να μην
φθάνουν στους δικαιούχους σημαντικά
έσοδα από τα έργα τους.
Εκφράζοντας
την ανησυχία του για τους συναδέλφους
του, ο Πρόεδρος της ECSA, Alfons Karabuda, δήλωσε:
«Οι
παρούσες δυσχέρειες στην Ελλάδα
επηρεάζουν πρωτίστως τους Έλληνες
δημιουργούς μουσικής αλλά και τους
δημιουργούς μουσικής γενικότερα.
Ανησυχούμε για τις δυσχέρειες αυτές
και τις ιδιαίτερα επιβλαβείς επιπτώσεις
τους σε όλους τους δημιουργούς μουσικής.
Οι δημιουργοί μουσικής της Ευρώπης
αποτελούν το θεμέλιο ενός ζωτικού,
ποικίλου και σημαντικού οικονομικού
και πολιτιστικού τομέα. Αξίζουν μια
αποτελεσματική διαχείριση των έργων
τους και την προστασία του νόμου ακριβώς
όπως οι Έλληνες φορολογούμενοι αξίζουν
να είναι σίγουροι ότι η διαχείριση των
φορολογικών τους εσόδων γίνεται με
υγιή, νόμιμο και διαφανή τρόπο».
Ο
πρόεδρος του CIAM, Eddie Schwartz, προσέθεσε:
"Αυτές
οι ενέργειες μας επηρεάζουν όλους. Ως
δημιουργοί συμπαριστάμεθα στους
συναδέλφους μας ώστε να διασφαλίσουμε
ότι θα έχουν ένα σωστό και νόμιμο
διαχειριστικό σύστημα δικαιωμάτων στην
Ελλάδα, στο οποίο θα μπορούν να στηριχθούν
για την επιβίωσή τους. Κάθε δημιουργός
μουσικής θα πρέπει να μπορεί να επιλέγει
τον ΟΣΔ που επιθυμεί. Κανένας ΟΣΔ δεν
θα πρέπει ποτέ να παρεμποδίζεται από
το να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των
δημιουργών τα δικαιώματα των οποίων
έχει κληθεί να προστατεύσει. Αυτός είναι
και ο λόγος για τον οποίο αντιτιθέμεθα
στην κατάσταση στην Ελλάδα."
Σημείωση
προς τους συντάκτες
Ένας
ΟΣΔ λειτουργεί προς όφελος των μελών
του αλλά και προς όφελος των χρηστών
μουσικής (όπως ραδιοφωνικών και
τηλεοπτικών σταθμών, κλαμπ ή μουσικών
ψηφιακών υπηρεσιών) καθώς και των
καταναλωτών, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα
να εκκαθαρίζουν δικαιώματα για τη χρήση
προστατευόμενου ρεπερτορίου απλά και
από ένα κεντρικό σημείο (one
stop
shop).
Οι ΟΣΔ ρυθμίζονται τόσο από την εθνική
όσο και από την ενωσιακή νομοθεσία, ώστε
να διασφαλίζεται η χρηστή διακυβέρνησή
τους, η λειτουργία τους βάσει κανόνων
δεοντολογίας και διαφάνειας καθώς και
βάσει αντικειμενικών πρακτικών
αδειοδότησης για τους χρήστες μουσικής.
Η
σχέση ενός δημιουργού μουσικής της ΕΕ
με έναν εθνικό ΟΣΔ συνίσταται στην
προσωπική ανάθεση του πρώτου προς τον
δεύτερο των δικαιωμάτων του (δικαιώματα
παρουσίασης στο κοινό και δημόσιας
εκτέλεσης), για όλο τον κόσμο και σε
αποκλειστική βάση. Οι εκδότες μουσικής
που έχουν συμβάσεις με δημιουργούς δεν
ελέγχουν τα δικαιώματα αυτά. Απολαμβάνουν
μόνον το δικαίωμα να μοιράζονται τα
έσοδα των δημιουργών από τη διαχείριση
των εν λόγω δικαιωμάτων τους βάσει
συμβάσεων. Δυο μεγάλοι εκδότες, η Warner
Chappell και η Universal Music Publishing, αποφάσισαν
μονομερώς να μεταβούν στο τμήμα του ΟΠΙ
που ασκεί συλλογική διαχείριση - και
από ό,τι μας δόθηκε να καταλάβουμε -
έλαβαν χρήματα που το Ελληνικό Κράτος
που τους διέθεσε παράνομα. Οι δημιουργοί
που έχουν συνάψει συμβάσεις με την
Warner Chappell και την Universal Music Publishing δεν
κατάφεραν να επιλέξουν ελεύθερα ΟΣΔ,
όπως προβλέπεται στο δίκαιο της ΕΕ. Κατά
συνέπεια η Universal Music Publishing και η Warner
Chappell παραβίασαν τις συμβάσεις που είχαν
με τους δημιουργούς δεδομένου ότι δεν
έλαβαν την προηγούμενη συγκατάθεσή
τους.
Μέσω
διεθνών συμβάσεων, που ονομάζονται
συμβάσεις αμοιβαιότητας, ο κάθε ΟΣΔ
παρέχει τον κατάλογό του στον τοπικό
ΟΣΔ για διαχείριση με αντάλλαγμα
έσοδα.
Η Αυτοδιαχείριση έχει συνάψει
συμβάσεις αμοιβαιότητας με μεγάλους
και σημαντικούς αλλοδαπούς ΟΣΔ, όπως
με την PRS (ΗΒ), την GEMA
(Γερμανία), τη SIAE (Ιταλία), την ACUM (Ισραήλ),
την ARTISJUS (Ουγγαρία), τη ZAIKS (Πολωνία), τη
SOKOJ (Τσεχική Δημοκρατία), η SAZAS (Σλοβενία),
τη SABAM
(Βέλγιο), τη LATGA
(Λιθουανία), τη
STIM (Σουηδία) και τη STEF (Ισλανδία) και
ολοκληρώνει τώρα συμφωνίες με πολλούς
άλλους, όπως η BUMA STEMRA (Ολλανδία), την
TEOSTO (Φινλανδία), την TONO (Νορβηγία), την
OSA (Βουλγαρία), την AKM/AUSTROMECHANA (Αυστρία),
και την SPAUTORES (Πορτογαλία).
Η
Αυτοδιαχείριση έχει συσταθεί κατά τα
προαπαιτούμενα στον νόμο και διέπεται
από καταστατικό που συμμορφώνεται με
το ενωσιακό δίκαιο και εξασφαλίζει
διαφάνεια, δεοντολογία και αντικειμενικά
και διαθέσιμα στο κοινό κριτήρια
αδειοδότησης. Έχει γίνει δεκτή ως bona
fide
μέλος της Παγκόσμιας Ένωσης ΟΣΔ στο
Παρίσι, CISAC.
Σχετικά
με την ECSA
Η
ECSA εκπροσωπεί πάνω από 50.000 επαγγελματίες
συνθέτες και στιχουργούς σε 26 ευρωπαϊκές
χώρες. Με 56 οργανώσεις μέλη σε όλη την
Ευρώπη, η Συμμαχία μιλά για τα συμφέροντα
δημιουργών έργων μουσικής, κλασικής
(σύγχρονης), μουσικής για κινηματογραφικά
και οπτικοακουστικά έργα, καθώς και της
λαϊκής μουσικής. Ο κύριος στόχος της
Συμμαχίας είναι να υπερασπιστεί και να
προωθήσει τα δικαιώματα των δημιουργών
μουσικής σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές
επίπεδο με κάθε νόμιμο μέσο. Η ECSA τάσσεται
υπέρ των δίκαιων εμπορικών συνθηκών
για τους συνθέτες και τους στιχουργούς
και προσπαθεί να βελτιώσει την κοινωνική
και οικονομική ανάπτυξη της μουσικής
δημιουργίας στην Ευρώπη.
Web:
www.composeralliance.org / Μητρώο Διαφάνειας της
ΕΕ ID: 71423433087-91
Σχετικά
με το CIAM
Το
CIAM, το Διεθνές Συμβούλιο Δημιουργών
Μουσικής, είναι το αναγνωρισμένο
παγκόσμιο αντιπροσωπευτικό όργανο για
τους δημιουργούς μουσικής σε όλο τον
κόσμο, και μιλάει για λογαριασμό
περισσότερων από 500.000 τραγουδοποιών,
στιχουργών και συνθετών παγκοσμίως.
Ιδρύθηκε το 1966 για να προστατεύσει τα
δικαιώματα και τις πολιτιστικές
προσδοκίες των δημιουργών μουσικής. Το
CIAM εστιάζει στα βασικά ζητήματα που
αφορούν άμεσα τα έννομα και ηθικά
δικαιώματα των συνθετών, των τραγουδοποιών
και των στιχουργών. Προωθεί τα
επαγγελματικά, οικονομικά και έννομα
συμφέροντά τους και χρησιμεύει ως φόρουμ
συνεργασίας, εκπαίδευσης, διαμόρφωσης
πολιτικής και δικτύωσης. Σε συνεργασία
με τις πέντε περιφερειακές Συμμαχίες
Συνεργατών, η παγκόσμια προσφορά του
CIAM επιτρέπει στο Συμβούλιο να υπερασπίζεται
τα δικαιώματα και τα εισοδήματα των
δημιουργών μουσικής σε πέντε ηπείρους.
Στο Μεξικό, τον Νοέμβριο του 2018, το CIAM
πραγματοποίησε το 52ο ετήσιο συνέδριό
του όπου οι δημιουργοί μουσικής του
κόσμου συναντήθηκαν και πάλι για να
μοιραστούν πληροφορίες σχετικά με τις
αντίστοιχες εξελίξεις στην εσωτερική
τους νομοθεσία και πολιτική και να
διατυπώσουν στρατηγικές βελτίωσης
εκείνων των οποίων η τέχνη εμπλουτίζει
τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων εδώ και
αιώνες.
http://www.ciamcreators.org/