éαρ fέστιβαλ Σύγχρονη Μουσική στο ΔΘΠ Διαδικτυακή προβολή συνεχίζεται έως τις 22 Μαΐου με ελεύθερη πρόσβαση

img

Τρία από τα πιο σημαντικά και ανήσυχα σχήματα σύγχρονης μουσικής στην Ελλάδα, ARTéfacts ensemble, ERGON ENSEMBLE και TETTTIΞ, ανοίγουν το éαρ fέστιβαλ 21, ένα μίνι διαδικτυακό φεστιβάλ που παρουσιάζεται έως 22 Μαΐου

Διαδικτυακή προβολή στο youtube/piraeustheatre και στο www.dithepi.gr

Τα  μουσικά σύνολα  ARTéfacts ensembleERGON ENSEMBLE και TETTTIΞ   εμπνέονται από την αρχιτεκτονική του θεάτρου και προτείνουν νέα έργα συνθετών του 21ου αιώνα και έργα - σταθμούς συνθετών που καθόρισαν τον 20ο αιώνα. Προσκλήθηκαν να δημιουργήσουν ένα νέο είδος ταινίας ή βίντεο-κλιπ όπου ο χώρος εμπνέει τη μουσική σύνθεση και η μουσική σύνθεση εμπνέει τη δραματουργία.

Το éαρ fέστιβαλ θα δίνει τη σκυτάλη στο επιτυχημένο ARC festival, το οποίο έχει ήδη βρει στέγη στο ΔΘΠ από το 2020 

Ακολουθεί  το πρόγραμμα των διαδικτυακών προβολών.

Πρόγραμμα διαδικτυακών προβολών

Κωνσταντίνος Σαμαράς, Δάφνη Χαιρετάκη και το μουσικό σύνολο ΤΕΤΤΤΙΞ

NORA TETTTIX

Τετάρτη 19, Πέμπτη 20, Παρασκευή 21 και  Σάββατο 22 Μαΐου στις 21.00

Δείτε το trailer:

 éαρ fέστιβαλ |  TETTTIΞ | trailer

Με την κινηματογραφική ταινία NORA TETTTIX ο Κωνσταντίνος Σαμαράς, η Δάφνη Χαιρετάκη και οι ΤΕΤΤΤΙΞ συναντιούνται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Ένα άδειο θέατρο, με φόντο μια άδεια Αθήνα, που γίνεται καταφύγιο μιας ομάδας μουσικών, αλλά και μιας μυστηριώδους γυναίκας με το όνομα Νόρα. 

Όπως εξηγεί η δημιουργική ομάδα της ταινίας: «Η Νόρα βρίσκει καταφύγιο στους διαδρόμους, τα θεωρεία και τις σκοτεινές γωνιές του. Μοιάζει φοβισμένη και κυνηγημένη, έτσι όπως περιπλανιέται στους αχανείς χώρους του θεάτρου. Από ποιον κρύβεται; Τι περιμένει;

Την ίδια στιγμή, οι ΤΕΤΤΤΙΞ επιστρέφουν ξανά και ξανά στην κεντρική σκηνή του θεάτρου, για τέσσερις συνεχόμενες νύχτες. Κάθε νύχτα εκτελούν κι ένα διαφορετικό μουσικό έργο, πάντοτε με το ίδιο πάθος, την ίδια εμμονή στη λεπτομέρεια. Απέναντί τους, τα καθίσματα είναι άδεια. Τι έχουν έρθει να κάνουν εκεί; Για ποιον παίζουν;»

Οι ΤΕΤΤΤΙΞ συνεργάζονται με τους σκηνοθέτες Κωνσταντίνο Σαμαρά και Δάφνη Χαιρετάκη, για να δημιουργήσουν ένα εντελώς νέο είδος ταινίας. Ένα είδος όπου η μουσική είναι η κινητήριος δύναμη, αυτή που υποβάλλει και οδηγεί τη δραματουργία. Με οδηγό το ανέβασμα τεσσάρων μουσικών έργων, η ταινία μας προσκαλεί σε έναν χώρο όπου η μυθοπλασία και το ντοκουμέντο ενώνονται αξεδιάλυτα.

Η ανάγκη για ένα τέτοιο είδος συνδέεται με τα νέα δεδομένα της πανδημίας. Παρόλο που οι διαδικτυακές παραστάσεις αυξάνονται ολοένα, σε καμία περίπτωση δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη ζωντανή τους εκδοχή. Σε αυτό το πλαίσιο, η δημιουργική ομάδα της ταινίας αποφάσισε να πειραματιστεί με μια νέα γλώσσα, που θα πηγαίνει πέρα από την καταγραφή ενός έργου χωρίς θεατές, για να εφεύρει ένα αυτόνομο καλλιτεχνικό έργο.

Η NORA TETTTIX είναι ο καρπός αυτής της απόφασης, κι αυτής της συνάντησης. Μιας συνάντησης πρωτόγνωρης, σε πρωτόγνωρους καιρούς.

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Σαμαράς και Δάφνη Χαιρετάκη

Ήχος: Γιάννης Καραμήτρος

Μουσική ηχοληψία: Μπράιαν Κουν

Παίζουν: Μαρία Κυρώζη, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Ειρήνη Αμανατιάδου, Νίκος Γαλενιανός, Γιώργος Ζιάβρας, Παναγιώτης Ζιάβρας, Νίκος Ιωακείμ, Άνα Κίφου, Έλενα Κρασάκη, Κατερίνα Κωνσταντούρου, Σίσσυ Μακροπούλου, Χάρης Παζαρούλας, Μιχάλης Παρασκάκης, Σταμάτης Πασόπουλος, Ρέα Πικίου, Μίσλαβ Ρέζιτς, Αιμιλιανός Σταματάκης, Γκουΐντο ντε Φλάβιις

Παραγωγή: ΤΕΤΤΤΙΞ καιAllonsanfànfilms

Συμπαραγωγός: Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Μουσικά έργα:

Θανάσης Δεληγιάννης, Εμμένη

Γιάννης Χρήστου, 6 Τραγούδια σε ποίηση Τ.Σ. Έλιοτ (ενορχήστρωση/διασκευή: Νίκος Ιωακείμ)

Μιχάλης Παρασκάκης, Άμετρο Πρελούδιο

Γιάννης Χρήστου, Αναπαράστασις Ι «ο Βαρύτονος» ΑΣΤΡΩΝΚΑΤΟΙΔΑΝΥΚΤΕΡΩΝΟΜΗΓΥΡΙΝ

Σοπράνο: Έλενα Κρασάκη

Βαρύτονος: Μιχάλης Παρασκάκης

Ροκ τραγουδιστής: Αιμιλιανός Σταματάκης

Διεύθυνση: Γιώργος Ζιάβρας, Νίκος Ιωακείμ

ΤΕΤΤΤΙΞ

Στην Αναπαράσταση Ι λαμβάνουν επίσης μέρος οι: Μπάμπης Καρασαββίδης, Νίκος Καρύδης, Μαρίνα Κολοβού, Καλλιόπη Μητροπούλου, Στέλιος Μίχας, Δανάη Μπλέτσα, Ντάβιντ Ντόκιτς, Στέλιος Παπαναστάσης

Η ταινία πραγματοποιήθηκε χάρη στην ευγενική υποστήριξη του Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου

και του Αναστασίου Αποστόλου, με τη συγκατάθεση και την ενθάρρυνση των κληρονόμων του Γιάννη Χρήστου

ΑRTéfacts ensemble

Αυτό ακριβώς! τίποτα άλλο

διαθέσιμο έως Πέμπτη 20 Μαΐου  στις 23.59

ΑRTéfacts ensemble: trialer|ΑRTéfacts ensemble

Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, παρουσιάστηκε μία σπανία ευκαιρία: η πραγματοποίηση μίας βίντεο-συναυλίας. Καθώς περνούσε τον χρόνο του σε μία ιδιότυπη καραντίνα εδώ και ένα έτος, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά σήμανε στο ARTéfacts ensemble ότι, ίσως μπορέσει και αυτό να εκφράσει ως σύνολο σύγχρονης μουσικής τις ανησυχίες του. Τα μέλη του μουδιασμένα, με αργά, νωχελικά και κάπως μπερδεμένα βήματα, αποφάσισαν να ανταποκριθούν.

“Είναι πρωτότυπο, πλέον, ένα έργο που γράφτηκε το 1940; Άραγε μας αφορά;” Αναρωτηθήκαν, αφού ξεμούδιασαν. Όχι βέβαια, συγχυσμένοι στην απραξία που τους επιβλήθηκε, δε θέλησαν να ξεκουνηθούν και πολύ από τη βολή του καναπέ και την θαλπωρή του σαλονιού τους. Έτσι, το Living room music του John Cage, έμοιαζε να είναι ιδανικό κομμάτι, για να ερμηνευθεί από όλους τους. Έχει όλες τις προδιαγραφές από τον συνθέτη, αλλά και από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, μιας και μπορεί να πραγματοποιηθεί στο σαλόνι ενός σπιτιού με τέσσερα μόλις άτομα, χωρίς τον κίνδυνο εισβολής των οργάνων της τάξεως!

Καθώς, όμως, δεν ήταν σίγουροι αν έπρεπε να μετακινηθούν μέχρι τον Πειραιά, σκέφτηκαν την ερμηνεία του έργου του Πάνου Ηλιόπουλου VORHAND MMXX (για μαρίμπα, κλαρινέτο και σαξόφωνο), το οποίο γράφτηκε για το σύνολό τους με σκοπό να ερμηνευτεί σε μια συναυλία στο Στρασβούργο, η οποία τελικά για λόγους υγειονομικής προστασίας, έπρεπε να ματαιωθεί. Το ότι το συγκεκριμένο μουσικό κείμενο μπορούσε να πάρει μορφή στην Κεντρική Σκηνή του ΔΘΠ, όπως του αξίζει, υπήρξε σοβαρό ερέθισμα, για να τους κάνει να φορέσουν τις μάσκες τους και να μετακινηθούν στον Πειραιά - στέλνοντας και το απαραίτητο μήνυμα φυσικά.

“Ναι, ναι, ναι. Και είπαν όχι. Ότι εμείς δεν όλες τις πληροφορίες που δεχόμαστε και ότι κοιτάξτε καθημερινά για θάνατο, μας κοστίζουν την αποσύνδεση μας ως άτομα και ότι όχι, δε θέλαμε ως μουσικό σχήμα. Και είπαμε ότι έτσι πρέπει, για να γίνει μια προσπάθεια αφύπνισης μέσω της τέχνης, αλλά αυτοί είπαν όχι ναι θα οριστεί νέος συνθέτης για να γίνει. Αμ μπράβο, εμάς ενέπνευσε να ανταποκριθούμε, ως έχοντες χρέος, κοιτάξτε με, στην καλλιτεχνική κίνηση του τόπου.” Το έργο Παράγοντας, του Μάνου Βεντούρα,  παρόλη τη χιουμοριστική διάθεση που αποπνέει, δίνει και τη ρεαλιστική κατάσταση αυτού που βιώνουμε καθημερινά ως πολίτες.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Λουίζος  Ασλανίδης, σκηνοθετική επιμέλεια

Χρήστος Δούρος, διεύθυνση φωτογραφίας

Σπύρος Τζέκος, κλαρινέτο - Guido De Flaviis, σαξόφωνο

Ηλίας Σδούκος, βιολί

Κώστας Σερεμέτης, κρουστά

Θοδωρής Βαζάκας, κρουστά

Βοηθός οπερατέρ: Aλεξης Ιωσηφίδης

ERGON ENSEMBLE

Κουαρτέτο για το Τέλος του Χρόνου, του Olivier Messiaen

διαθέσιμο έως   Παρασκευή 21  Μαΐου 

23.59

Ergon Ensemble: trailer|Ergon Ensemble

Το Ergon Ensemble ερμηνεύει  στο  Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά το Κουαρτέτο για το Τέλος του Χρόνου του Ολιβιέ Μεσιάν. Η επίσκεψή του μουσικού συνόλου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, η γνωριμία με τους ανθρώπους του και η ξενάγηση στους χώρους του εμβληματικού κτιρίου έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην επιλογή του έργου.

“Από όλους τους χώρους, λαμβάνοντας υπόψη και τον ιστορικό ρόλο που διαδραμάτισε σε δύσκολες ανθρωπιστικά εποχές το κτίριο του ΔΘΠ, μας συνεπήρε το Φουαγιέ. Χωρίς να το συνειδητοποιήσουμε βρεθήκαμε να συζητάμε και να θαυμάζουμε την αίθουσα. Πέρα από τα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά της, αυτό που μας ενθουσίασε και άρχισαν οι ιδέες να κατακλύζουν το μυαλό, ήταν το φυσικό φως του χώρου. Το φως αυτής της αίθουσας είναι τόσο ιδιαίτερο και μαγικό όπου θα έλεγε κανείς ότι είναι άχρονο. Έτσι, με αφετηρία αυτήν την ποιότητα, προτείναμε να παρουσιάσουμε το Κουαρτέτο για το Τέλος του Χρόνου του Ολιβιέ Μεσιάν, ένα από τα πιο εμβληματικά έργα για το ρεπερτόριο μουσικής δωματίου του 20ού αιώνα, που αποτελείται από οκτώ μέρη και γράφτηκε κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στο Γερμανικό στρατόπεδο συγκέντρωσης Stalag VIΙIA στο Görlitz της Σιλεσίας.”

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ               

Χρήστος Σακελλαρίδης πιάνο

Κώστας Παναγιωτίδης βιολί,

Δημήτρης Τραυλός βιολοντσέλο,

Κώστας Τζέκος κλαρινέτο

Βιντεοσκόπηση – Σκηνοθεσία Φώτης Φωτόπουλος

Ηχοληψία Θάνος Μπίκος