Εβδομάδα 7-13 Ιουνίου στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

img

Ο χορός κυριαρχεί την επόμενη εβδομάδα στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Δανάη & Διονύσιος

Free At Last: Rerooted

Πειραιώς 260 – Χώρος Ε

12-13 Ιουνίου, 21:00

Εικόνες μυστικισμού και σκοτεινή ατμόσφαιρα. Η ελληνική παράδοση αποδομείται και συνδέεται με το σήμερα, καθώς ο θρύλος για τον χορό του Ζαλόγγου γίνεται το έναυσμα μιας πρωτότυπης χορογραφίας. Η Δανάη και ο Διονύσιος, μεταφέρουν στη σκηνή τη συγκινησιακή φόρτιση του χορού προς το χείλος του γκρεμού, με πρωτότυπη μουσική και με χορογραφία εμπνευσμένη από παραδοσιακούς χορούς, τη φύση και τα πλάσματά της.

Το Free At Last έκανε παγκόσμια πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2019 σε παραγωγή του Theater Rotterdam και με την υποστήριξη των: Stichting Droom en Daad, RIDCC και Big Story Productions. Οι χορογράφοι αποφάσισαν να συνεχίσουν την έρευνα για μια νέα παραγωγή, με υλικό και έμπνευση από τους συντελεστές που την απαρτίζουν. Μαζί με την ομάδα, άρχισαν να ερευνούν πληθυσμούς της ορεινής Ελλάδας. Πολύ σύντομα η σκέψη της ομάδας οδηγήθηκε στους Σουλιώτες και τις Σουλιώτισσες και στον θρυλικό χορό των γυναικών που έμεινε αναλλοίωτος στην ιστορία. Όπως δηλώνουν οι δύο χορογράφοι: «έχει ενδιαφέρον το ότι καταφέρνουμε να μοιραστούμε τελικά στην Ελλάδα αυτή τη νέα εκδοχή του έργου –με δύο επιπλέον περφόρμερ– διακόσια χρόνια μετά την Ελληνική Επανάσταση, γεγονός που μας συνδέει πνευματικά και συναισθηματικά ακόμα περισσότερο με την ιστορία και το αποτύπωμά της στον χρόνο».

Η Δανάη (Δημητριάδη) και ο Διονύσιος (Αλαμάνος), που έχουν στις αποσκευές τους σημαντικές διεθνείς συνεργασίες, έρχονται για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Το ντουέτο είχε κερδίσει το 2018 το XL Production Award (Rotterdam International Duet Choreography Competition) για το έργο τους, Uncia.  Η Δανάη και ο Διονύσιος μελετούν τη φύση, τα ζώα και τους αυτόχθονες πολιτισμούς και δημιουργούν ιστορίες που έχουν στο επίκεντρο την αρμονική συνύπαρξη της φύσης και των ζωντανών όντων της. Ιστορίες που σπάνε την ιεραρχία και διέπονται από μία ονειρική ατμόσφαιρα, που μεταφέρει το κοινό σε ένα ταξίδι στον χώρο και το χρόνο, σε μία σύγκρουση μεταξύ χάους και τάξης. To Free At Last: Rerooted. θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021.

Δανάη & Διονύσιος

Free At Last: Rerooted

Πειραιώς 260 – Χώρος Ε

12-13 Ιουνίου, 21:00

Εισιτήρια: ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 15€ • ΖΩΝΗ Α΄ 10€ • ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 8€ • ΑΜΕΑ / ΑΝΕΡΓΩΝ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚO ΚΑΛΛ. ΣΧΟΛΩΝ 5€

Χορογραφία Δανάη & Διονύσιος

Μουσική σύνθεση
 Constantine Skourlis

Σχεδιασμός φωτισμού
 Jorg Schellekens

Προσαρμογή φωτισμού
 Λάμπρος Παπούλιας

Σχεδιασμός κοστουμιών
 Δανάη Γκριμοπούλου

Υφάνσεις σε αργαλειό
 Loomigans

Ερμηνεύουν
 Ιουλία Ζαχαράκη, Δάφνη Αντωνιάδου, Ειρήνη Δασκαλάκη, Ναταλία Μπάκα, Εμμανουέλα Πεχυνάκη, Δανάη Δημητριάδη

Ακούγονται: Κωνσταντίνος Χίνης τσέλο, Μάιρα Μηλολιδάκη, Λάμπρος Φιλίππου φωνητικά

Οργάνωση - Εκτέλεση παραγωγής
 Delta Pi 

Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης

κι όμΩς κινείται

9.25

Πειραιώς 260 – Χώρος Δ

10-11 Ιουνίου, 21:00

Η δημοφιλής ομάδα «κι όμΩς κινείται», που συνδυάζει την ακροβασία με τον σύγχρονο χορό, αλλά και το τσίρκο με την τέχνη του θεάτρου, εμφανίζεται για δεύτερη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, με ένα νέο έργο. Με τρεις μουσικούς επί σκηνής, οι τέσσερις ερμηνευτές μοιράζονται μιαν αποκαλυπτική, μεταμορφωτική διαδρομή, σε μια αλληγορία για το πέρασμα του χρόνου.

Στο 9.25, όπως και σε όλες της παραστάσεις της ομάδας, το τεράστιο, εντυπωσιακό σκηνικό δεσπόζει επί σκηνής. Ένα σύμπλεγμα από ρόδες που κινούνται όλες μαζί και που πάνω του βρίσκονται σχεδόν εγκλωβισμένοι οι χορευτές της παράστασης. Στην κίνηση της ρόδας και ταυτόχρονα του σώματος  αποτυπώνεται ιδανικά την έννοια του χρόνου που περνάει και το πώς αυτός «καταπίνει» το άτομο. Η ομάδα κάνει ένα καίριο σχόλιο για τη διαρκή κίνηση της εποχής μας και τον σύγχρονο άνθρωπο που δεν να προλαβαίνει να συνειδητοποιήσει τι του συμβαίνει. Ο χρόνος κυλάει αδυσώπητα και η αέναη κίνηση γίνεται πηγή άγχους. Μοναδικές σημεία αναφοράς στην ισοπεδωτική αυτή διαρκή κίνηση, οι Πρωτοχρονιές, ως υποχρεωτικές στιγμές χαράς που επαναλαμβάνονται σαν οι 365 μέρες που χωρίζουν τη μια από την άλλη να περνάνε σε μια στιγμή. Σε αυτό το έντονο στοιχείο καρικατούρας, το μόνο που μοιάζει να ξεχωρίζει είναι η προσωπική επαφή ανάμεσα στους ανθρώπους. Στην παράσταση αποτυπώνεται μέσα από το συγκλονιστικό ντουέτο του Νίκου Μάνεση και την Χριστίνας Σουγιουλτζή.   

Tο 9.25, που σηματοδοτεί την ώρα αναχώρησης ενός τρένου, είναι μία παράσταση στην οποία συνυπάρχουν και συμπορεύονται πολλοί αφηγηματικοί τρόποι: ακροβασία, σύγχρονος χορός, τσίρκο και θέατρο. Όπως λέει η δημιουργός, Χριστίνα Σουγιουλτζή, είναι αφιερωμένη σε εκείνες τις στιγμές που σταματάς, κοιτάς γύρω σου και αντιλαμβάνεσαι το χρόνο να τρέχει και να τα παρασύρει όλα. Τα πάντα. Και φτάνει μια στιγμή που έχεις ανάγκη να υψώσεις το αναστημά σου, να πεις: “εγώ τώρα, περίμενε, να πάμε με το ρυθμό μου, μη με τρέχεις, μη με σταματάς, μη με πηγαίνεις.

Κι όμΩς κινείται

Η ομάδα Κι όμΩς κινείται αποτελεί συνεργασία καλλιτεχνών με διαφορετική κινησιολογική πληροφορία. Η ξεχωριστή και αναγνωρίσιμη καλλιτεχνική της ταυτότητα συντίθεται από το προσωπικό λεξιλόγιο και την ενσωμάτωση της ιδιαίτερης ταυτότητας του κάθε ερμηνευτή. Στις σύνθετες σωματικές παραστάσεις της ομάδας συναντιούνται ο χορός με το τσίρκο και την performance.

Ιδρύθηκε το 2003 από τη χορεύτρια Σουγιουλτζή Χριστίνα και τον καλλιτέχνη του τσίρκου Bentancor Camilo. Μέχρι το 2009 λειτουργεί στον "Κρατήρα", ένα παλιό συνεργείο αυτοκινήτων, το οποίο σε συνεργασία με άλλους καλλιτέχνες μεταμορφώνεται σε αίθουσα σύγχρονου ή παραδοσιακού χορού, ακροβατικών, θεατρική σκηνή, μπερντέ για καραγκιόζη, χώρο συναυλιών ή προβολών, ανάλογα με την περίσταση. Δουλειές της ομάδας έχουν παρουσιαστεί στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στο Θέατρο Τέχνης και στο Φεστιβάλ Ελλήνων Χορογράφων. Πλέον έχει σταθερή στέγη στο θέατρο Ροές, όπου μεταξύ άλλων έχει παρουσιάσει τις επιτυχημένες παραστάσεις Ο μετρ και η Μαργαρίτα, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, Το Δρακοδόντι, κ.α. Το 2014 παρουσίασε στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου τον Ερωτόκριτο, σε συνεργασία με το μουσικό συγκρότημα Χαΐνηδες, που συνέχισε τις παραστάσεις στο Θέατρο Τέχνης. 

κι όμΩς κινείται

9.25

Πειραιώς 260 – Χώρος Δ

10-11 Ιουνίου, 21:00

Εισιτήρια: ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 20€ • ΖΩΝΗ Α΄ 15€ – ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 12€ • ΖΩΝΗ Β΄ 10€ – ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 8€ • ΑΜΕΑ / ΑΝΕΡΓΩΝ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚO ΚΑΛΛ. ΣΧΟΛΩΝ 5€

Χορογραφία - Δημιουργία Χριστίνα Σουγιουλτζή, Camilo Bentancor, Ερμής Μαλκότσης

Πρωτότυπη μουσική
 Κλέων Αντωνίου και η ομάδα

Σχεδιασμός σκηνικών
 & Κατασκευή σκηνικών Σταύρος Μάνεσης

Κοστούμια
 Φανή Μουζάκη και η ομάδα

Φωτισμοί - Βίντεο
 Μαρία Αθανασοπούλου

Βοηθός χορογράφων
 Ιωάννα Παρασκευοπούλου

Ερμηνεύουν
  Νώντας Δαμόπουλος, Αντιγόνη Λινάρδου, Νίκος Μάνεσης, Χριστίνα Σουγιουλτζή

Συμμετέχουν
 Camilo Bentancor, Δημήτρης Καπουράνης

Μουσικοί επί σκηνής
 Κλέων Αντωνίου, Peter Jacques, Γιώργος Αμέντας

Συντονισμός - Εκτέλεση παραγωγής
 Delta Pi

Μαρία Κολιοπούλου – Ομάδα Σύγχρονου Χορού Πρόσχημα

Clear Midnight

Πειραιώς 260 – Χώρος E

7-9 Ιουνίου, 21:00
Στις 8 Ιουνίου παράσταση και στις 23:00
 

Αυτή εδώ είναι η ώρα σου, ω Ψυχή, η ελεύθερη πτήση σου μέσα στο άρρητο,

Μακριά από Βιβλία, μακριά από την τέχνη, τώρα που η μέρα έχει σβήσει το μάθημα έχει τελειώσει,

Εσύ ολόκληρη ξεπροβάλλεις, σιωπηλή, και ατενίζοντας στοχάζεσαι τα αγαπημένα σου θέματα,

Τη νύχτα, τον ύπνο, τον θάνατο και τα άστρα

Walt Whitman, «Ξάστερο μεσονύχτι»

Από το Φύλλα χλόης. Ανθολογία,  Εκδόσεις Κέδρος, 2019

Χορομανία. Η πιο γνωστή περίπτωση αυτής της «επιδημίας» έχει καταγραφεί στο Στρασβούργο του 1518, όταν δεκάδες άνθρωποι άρχισαν να χορεύουν μέχρι λιποθυμίας ή ακόμα και θανάτου. Στις μέρες μας αντίθετα, η επιβεβλημένη παύση που έφερε η πανδημία, δίνει την αφορμή στην χορογράφο Μαρία Κολιοπούλου να μιλήσει για το πώς πανηγυρίζει, μέσα από τη δίνη της χορομανίας, ένα σώμα που εκφράζεται χωρίς φραγμούς και συμβάσεις.

Μεσάνυχτα σ’ ένα μπαρ, εννέα περφόρμερ ως θαμώνες κατακτούν τον χώρο και μας οδηγούν, πέρα από φραγμούς και συμβάσεις, σε έναν τόπο όπου κυριαρχεί η εκστατικότητα του σώματος, η έκπληξη και η χαρά της εμπειρίας. Εννέα χορεύτριες, με και χωρίς κινητική αναπηρία και προβλήματα όρασης συνθέτουν ένα έργο στα όρια μιας χορευτικής επιδημίας, που μετακινείται διαρκώς από το άτομο στην ομάδα και αντίστροφα.

Η χορογράφος Μαρία Κολιοπούλου δουλεύει τα τελευταία χρόνια με μικτές ομάδες ατόμων με ή χωρίς αναπηρία. Η ιδέα για το Clear Midnight ήρθε μέσα από μία σύμπραξη με τους σταθερούς συνεργάτες της Βαγγέλη Αρτέμη και Γιάννη Ισιδώρου και είναι εμπνευσμένη από το ποίημα του Walt Whitman, «Ξάστερο μεσονύχτι», ενώ αντλεί υλικό και από το βιβλίο του John Waller A Time to Dance, a Time to Die: The Extraordinary Story of the Dancing Plague of 1518. Η παράσταση παίζει με το υπερβατικό στοιχείο και φέρνει επί σκηνής μία τελετουργική διαδικασία. Πώς δομείται μία τελετουργία με βάση τη διαφορετικότητα των μελών μίας ομάδας; Και ακόμα, πώς η παύση σε αντίστιξη με τη χορομανία φανερώνουν το πού βρισκόμαστε σαν κοινωνία και πώς στεκόμαστε ο ένας απέναντι στον άλλον;

Το Clear midnight είναι μία παράσταση, όπου τα σώματα και οι ανάσες των χορευτών δημιουργούν ένα πρωτόγνωρο ηχητικό τοπίο που συνδιαλέγεται ενεργά με τη μουσική και το εικαστικό περιβάλλον του Γιάννη Ισιδώρου. Σημειώνεται πως η παράσταση της 8ης Ιουνίου (21:00) θα έχει και ακουστική περιγραφή για άτομα με προβλήματα όρασης.

Ομάδα Χορού Πρόσχημα

Η ομάδα χορού Πρόσχημα έχει παρουσιάσει τα τελευταία χρόνια, έργα σε παραγγελία της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής Πειραιώς και Νήσων και του Διεθνούς Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού στο Αλγέρι. Έχει διακριθεί με το βραβείο Jarmila Jeřábková award (2008) στο New Europe Festival στην Πράγα και το 2ο Βραβείο στο International Contemporary Dance Festival of Algiers (2013) στο Αλγέρι.

Το 2017 η Μαρία Κολιοπούλου δίδαξε χορογραφία και αυτοσχεδιασμό στο Belgrade Dance Institute και χορογράφησε το έργο 4only για την Editta Brown Company στην Αυστρία. Το 2019 χορογράφησε για την ομάδα Stopgap dance company στο Surrey, το έργο Here and where? Συνεργάζεται με την Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση στο πρόγραμμα Europe Beyond Access.

Έργα της έχουν παρουσιαστεί μεταξύ άλλων στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου ([πράξη] 8–singularity – 2010 και Rapidly becoming – 2017), στον Αρχαιολογικό χώρο των Αστικών Πυλών Πειραιά, στο Μουσείο Μπενάκη, την ΑΣΚΤ και έχουν ταξιδέψει σε Αλγέρι, Βουδαπέστη, Βιέννη, Λιουμπλιάνα, Σάλτσμπουργκ, Στοκχόλμη, Κάρλσταντ και Χάγη.

Η τελευταία της χορογραφική δουλειά Instar, που επιχορηγήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, έκανε πρεμιέρα στις 12 Μαρτίου 2020 με την υποστήριξη της Διεθνούς Αμνηστίας. 

Το καλοκαίρι ξεκινάει την έρευνα της για το έργο Dis-dance με την υποστήριξη του του Διεθνούς Προγράμματος Χορού της Σουηδίας.

Μαρία Κολιοπούλου – Ομάδα Σύγχρονου Χορού Πρόσχημα

Clear Midnight

Πειραιώς 260 – Χώρος E

7-9 Ιουνίου, 21:00

Στις 8 Ιουνίου η παράσταση των 21:00 θα έχει ακουστική περιγραφή για άτομα με προβλήματα όρασης.
Στις 8 Ιουνίου παράσταση και στις 23:00

Εισιτήρια: ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 20€ • ΖΩΝΗ Α΄ 15€ • ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 12€ • ΑΜΕΑ / ΑΝΕΡΓΩΝ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚO ΚΑΛΛ. ΣΧΟΛΩΝ 5€

Ιδέα: Βαγγέλης Αρτέμης, Γιάννης Ισιδώρου, Μαρία Κολιοπούλου

Χορογραφία: Μαρία Κολιοπούλου

Σύμβουλος δραματουργίας: Μπετίνα Παναγιωτάρα

Φωνητική προετοιμασία - Φωνητική δραματουργία: Άννα Παγκάλου

Βοηθός χορογράφου: Ευγενία Σιγαλού

Εικαστική εγκατάσταση: Βαγγέλης Αρτέμης, Γιάννης Ισιδώρου

Σχεδιασμός ήχου και εικόνας: Γιάννης Ισιδώρου

Σχεδιασμός φωτισμών: Θωμάς Οικονομάκος

Κοστούμια: Μάριος Ράμμος

Καλλιτεχνική συνεργασία: Μαρίζα Βινιεράτου

Κατασκευή σκηνικού: Θοδωρής Αρτέμης

Ερμηνεύουν: Κατερίνα Αβραμοπούλου, Άννα Απέργη, Σμαράγδα Βάγια, Κατερίνα Γεβετζή, Κωνσταντίνα Μπάρκουλη, Λουκιανή Παπαδάκη, Δήμητρα Παπαθανασίου, Λία Χαμηλοθώρη, Βιβή Χριστοδoυλοπούλου

Οργάνωση παραγωγής: cultopia

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Συμπαραγωγή Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Υποστήριξη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση