ΕΚΔΗΛΩΣΗ 21/4/2017 ΘΕΑΤΡΟ ΑΣΚΤ

img

« Τι! Αυτό είναι τέχνη; όπως αυτή η κέρινη κωφή οχιά; Που σκότωσε με το δηλητήριό της μια απεγνωσμένη βασίλισσα; » Φίλιππος Τσιτσόπουλος 2017 /Performance AΣΚΤ ​ Filippos Tsitsopoulos/ The long journey, performance / Hull 2017/ Re rooted

''Ah! I have kissed thy mouth, Iokanaan, I have kissed thy mouth.
There was a bitter taste on thy lips. Was it the taste of blood?... 
Nay; but perchance it was the taste of love.... They say that love hath a bitter taste.... But what matter? what matter? I have kissed thy mouth, Iokanaan, I have kissed thy mouth''. 
Oscar Wilde, Salome
Ποιο είναι το παρελθόν της τέχνης που λατρεύουμε; Αποτελεί έργο των σημερινών καλλιτεχνών να αποκαλύψουν τα μυστικά του παρελθόντος ενός έργου τέχνης;       Και πόσο συχνά, οι καλλιτέχνες, συμβιβάζονται με αυτό το παρελθόν.
Μήπως το αντιμετωπίζουμε σαν μια εννοιολογική κατάσταση, και αναμορφώνουμε ένα διάλογο με αυτό; Αντιπαραθέτοντας τον Χρόνο ως καταλύτη για την ταυτότητα της Ιστορίας της Τέχνης;
Το παρελθόν και το δηλητήριο στην τέχνη ως μέσο και ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε το Δηλητηριώδες παρελθόν ενός έργου τέχνης εάν αυτό εγχέεται σε ένα θεατρικό έργο σε μια performance ή εντός ενός μουσικού κομματιού.              Η αλληγορία αυτή με την ταριχευμένη οχιά, της τέχνης ως καθρέφτη των λαθών και των καταστροφών του παρελθόντως, αυτό το «φίδι», μπορεί να μας δηλητηριάσει εδώ και τώρα;
«Η τέχνη μπορεί να είναι δηλητηριώδης ως μορφή του παρελθόντος της;"
Αυτές οι λέξεις που αναφέρονται στον Σαίξπηρ στο έργο Ερρίκος IV , σε αυτό το εκπληκτικό μονόλογο της Queen Margaret, αποκαλύπτουνε τις δηλητηριώδεις πτυχές ενός αντικειμένου και πώς η μετατροπή του σε τέχνη γίνεται ανατροπή. Μια παράσταση performance που αναζητάει ένα ιδιαίτερο σημείο σύγκλισης συναισθηματων, χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα το τέλος από το θεατρικό έργο Salome του Oscar Wilde απόσπασμα από το έργο Kaspar του Peter Handke, και το rap Panick Attack του Dave απο το BBC
Ο καμβάς είναι το κλασικό εργο όπου μέσα στο δέρμα του, είναι κρυμμένα, κάτω από μια μάσκα, τρομερά μυστικά. 
Ανάμεικτα συναισθήματα θα δημιουργηθούν κατά την διάρκεια της Live Art action, όπως, ακύρωση, αποτυχία, λογοπαίγνιο, πειστικότητα, υπερβολή, παραλογισμός, βωμολοχία, παιδικότητα, οίδημα, το άγχος, πόνος ή υπερβολή. Κούφια λόγια. Δυσκολία στη διαμόρφωση συνεκτικής πρότασης, ιδέες. 
Κατάχρηση της αντίθεσης. Λεπτότητα. Ανηθικότητα. Έλλειψη γοητείας. Πέρα από τα όρια. Πάρα πολύ ταλέντο, λίγο ταλέντο. Αληθινό.
Αυτά τα συναισθήματα, αυτο το ιδιαίτερο σημείο σύγκλισης, είναι το ζητούμενο αποτέλεσμα για την performance. Πρέπει να είναι τα ίδια ακριβώς σαν και αυτά που περιέγραψε Ο Victor Hugo για τον Shakespeare και την εποχή του και το πως το κοινό και ακόμα και οι συνεργάτες του τον αντιμετώπιζαν αλλά χωρίς να χρησιμοποιηθούν τα κείμενα του .
Η performance και η θεατρική απόδοσή της κοντά στα όρια της τρέλας κάνει το τέλος της performance πολύ ιδιαίτερο και όλα αυτά που παρατηρήσαμε κατά την διάρκειά της, είναι τα λόγια μιας άρρωστης μάσκας που χρειάζεται θεραπεία από το ίδιο της το παρελθόν, όπως επίσης και ο ηθοποιός που βρίσκεται πίσω απ το προσωπείο, προσπαθώντας, στην εν λόγω θεατρική τρέλα, να γεφυρώσει αιώνες δηλητηριασμένης τέχνης.
Μια βίντεο εγκατάσταση κατά μήκος του χώρου, θα υποστηρίζει την performance.
Ο Φίλιππος Τσιτσόπουλος, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1967. Είναι καλλιτέχνης που κινείται τόσο στον χώρο της ζωγραφικής, όσο και της ψηφιακής τέχνης και της τέχνης των εγκαταστάσεων. Έχει επίσης εργαστεί στο χώρο του διαδραστικού βιωματικού θεάτρου, του video theater και της εικαστικής θεατρικής ερμηνείας, εξερευνώντας τα όρια του θεάτρου και της ζωγραφικής από το 1990.
Η πρακτική του εμπλέκει τον θεατή σε ένα νέο θέατρο ή περισσότερο σε ένα σύστημα που συμπεριλαμβάνει το θέατρο ως έναν καταλύτη των καθημερινών εννοιών της ζωής. Ο ίδιος εφαρμόζει αυτές τις έννοιες στις εικαστικές τέχνες και παρατηρεί τις επιπτώσεις που μπορεί να έχουν στην «εικόνα» ως συμπεριφορά πλαστικότητας.
www.filippostsitsopoulos.com
Η διάρκεια της performance θα είναι κοντά στα 48 λεπτά.
Performance
21 Απριλίου 2017
Παρασκευή, ώρα έναρξης 21:00
Διάρκεια 48 λεπτά
Θέατρο ΑΣΚΤ - Πειραιώς 256, Ταύρος
Είσοδος με ελεύθερη συνεισφορά
​ 
Με την υποστήριξη και
τη συνεργασία του Θεάτρου της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών
Αθηνά Γκογκομήτρου
Θέατρο ΑΣΚΤ
Τηλ.:210-3897111
www.facebook.com/theatre.asfa
Διεύθυνση Γραφείου: Πατησίων 42
Διεύθυνση Θεάτρου: Πειραιώς 256

img

Ο Φίλιππος Τσιτσόπουλος, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1967. Είναι καλλιτέχνης που κινείται τόσο στον χώρο της ζωγραφικής, όσο και της ψηφιακής τέχνης και της τέχνης των εγκαταστάσεων. Έχει επίσης εργαστεί στο χώρο του διαδραστικού βιωματικού θεάτρου, του video theater και της εικαστικής θεατρικής ερμηνείας, εξερευνώντας τα όρια του θεάτρου και της ζωγραφικής από το 1990.
Η πρακτική του εμπλέκει τον θεατή σε ένα νέο θέατρο ή περισσότερο σε ένα σύστημα που συμπεριλαμβάνει το θέατρο ως έναν καταλύτη των καθημερινών εννοιών της ζωής. Ο ίδιος εφαρμόζει αυτές τις έννοιες στις εικαστικές τέχνες και παρατηρεί τις επιπτώσεις που μπορεί να έχουν στην «εικόνα» ως συμπεριφορά πλαστικότητας.
Οι εγκαταστάσεις βίντεο του Φίλιππου Τσιτσόπουλου έχουν παρουσιαστεί σε πολλές εκθέσεις  και εκδηλώσεις. Ο ίδιος ζει στο Λονδίνο και στη Μαδρίτη. Οι εγκαταστάσεις και οι εικαστικές του θεατρικές ερμηνείες είναι ευρέως γνωστές σε πολλές σημαντικές εκθέσεις παγκοσμίως, όπως The Serpentine Gallery, στο FACT Liverpool, στο Bluecoat, στο Frieze Art Fair του Λονδίνου, στην Alte Nationalgalerie του Βερολίνου, δύο φορές στην Tate Modern, στα Toynbee Studios και στο Artsadmin, στο CGAC de Santiago de Compostela, και στο Chelsea Theater του Λονδίνου, μεταξύ άλλων.


Filippos Tsitsopoulos (1967) is a painter, installation, media and performance artist who explores the limits and the interfaces between performance and painting since the 1990s. His practice engages the spectator/participant to a “new” form of theatre that integrates performativity as a catalyst of our daily life. Theatrical conventions and props are applied to his visual practices such as masks made from living materials including animals or plants. His video installations have been exhibited at a variety of distinguished venues and contemporary art institutions including:
The Serpentine Gallery, FACT Liverpool, The Bluecoat, in Frieze Art Fair London, in Alte Nationalgalerie in Berlin, twice in the Tate Modern, in Toynbee Studios and in Artsadmin, in CGAC de Santiago de Compostela, at the Chelsea Theatre in London this last year and in Alte Nationalgalerie in Berlin with the project “Goya Prophet der Moderne” at 2005, /“Les Bourgeois de Calais”- Performance. Neue National Galerie in Berlin at 2007, his project “Jelly and Sugar” at Circulo de Bellas Artes 2004 and “Craze” at the Circulo de Bellas Artes in Madrid at 2007 /“ASHES PERFORMANCE”, CAM Naples Museum ARTWAR, DOCUMENTA 13 Kassel Performance Department, 13 Location- 2012, /“Feldeinsamkeit”. BONE 14. Festival fur Aktionskunsk in Bern. Cur. Norbert Klassen. Bern 2011, / “Just a Laugh, Just a Cry”. Video instalacion. FACT. Liverpool 2011 “The Monoloque of St Whale the Bomber”2009.Video installation and performance Casa Encendida Madrid/ Marat-Sade” Performance. Festival Optica. Casa Encendida. Madrid 2011, / “The Madrigal of the Explosion of the Wise Whale” 2010. Freies Museum. Berlin/”Metabolism of forms”- HUNTERIAN Museum Performance, 23 July 2012 LONDON Cur. Sozita Goudouna, / Sacrificio- PELEGRINATIO 2012 Cur. Fernando Castro Florez Valencia. Tempus Arti 2009 with curator Jan Hoet. Flandes, Belgium/ Benaki Museum 2008 with Cur. Denys Zacharopoulos/ Macedonian museum of Modern Art Thessaloniki with Denys Zacharopoulos. Tsitsopoulos has worked as the external collaborator of the Educational Department of the Prado Museum in Madrid (2005 to 2012). He received his Doctorate studies in Fine Arts from the Complutense University of Madrid entitled “Irony in Art”(1990-1996) and  he studied painting at the Fine Arts Department of the Aristotle University of Thessaloniki (1985-1990). The artist is currently producing his new film entitled “Kage where K for Kott” in London.
COLLABORATIONS
Batagianni gallery – Athens
Eleftheria Tseliou Gallery – Athens
The Empire Project http://theempireproject.com/lang-EN/exhibitions/upcoming – Istanbul
Art Hobler Gallery http://www.arthobler.com –  Zurich
C&C Gallery  http://ccgallery.co.uk/fillipos-tsitsopoulos-performance-24th-oct – London
Atm galleria Altamira http://www.galeriaaltamira.com -Gijon
Studio Ra Contemporanea, http://www.studiora.eu – Roma
Aboutart Gallery http://www.aboutart.es – Pontevedra
RPHArt Gallery http://www.rphart.net/en – Madrid
The Ryder project Gallery – London.
http://www.fact.co.uk/767059.aspx http://www.theatro-technis.gr/the-end-is-in-the-beginning/
http://www.artinliverpool.com/events/fact-filippos-tsitsopoulos-live-art- performance/?utm_content=buffer96c5c&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm _campaign=buffer
http://ceel.org.uk/culture/film-theatre/jan-kott-our-contemporary-contexts-legacies-new- perspectives-reviewed-by-valenka-navea/
http://exeuntmagazine.com/features/shakespeare-our-contemporary/
http://www.polishculture.org.uk/news/article/a-cage-went-in-search-of-a-bird-two-part- performative-intervention-by-filippos-tsitsopoulos-255.html
http://www.roomsmagazine.com/filippos-tsitsopoulos/
http://www.chelseatheatre.org.uk/project/filippos-tsitsopoulos-criticactor/
http://www.unit24.info/filippos-tsitsopoulos-a-bath-when-you-are-born-a-bath-when-you-die/
http://www.rphart.net/filippos-tsitsopoulos#2185
http://cgac.xunta.es/EN/actividad-detalle/82/kage_whereENG