Με το ξεχωριστό A hand’s turn της Λενιώς Κακλέα (που συνεχίζεται για όλο τον μήνα) και τoυς sold-out Τιτάνες του Ευριπίδη Λασκαρίδη.
Ακολουθούν στις 10 και 11 Ιουνίου η βραβευμένη με το με το ευρωπαϊκό Prix Jardin d’Europe 2016, Κατερίνα Ανδρέου, που παρουσιάζει το A kind of fierce, την παραγωγή που έκανε πρεμιέρα πέρσι στο Φεστιβάλ Αθηνών και στη συνέχεια κέρδισε την Ευρώπη.
Στις 15-17 Ιουνίου, η Ιωάννα Πορτόλου και η ομάδα GriffÓn παρουσιάζουν το τρίτο μέρος της τριλογίας τους, με τον τίτλο Πορνό. Χορεύουν η Σεσίλ Μικρούτσικου και ο Γιάννης Νικολαΐδης, σε μία παράσταση κατάλληλη μόνο για ενηλίκους.
Οι ελληνικές δυνάμεις κατακτούν την Πειραιώς 260, αναδεικνύοντας τη δυναμική τους και διεκδικώντας το στίγμα τους στο παγκόσμιο χορευτικό στερέωμα. Δύο Ελληνίδες χορογράφοι, η Λενιώ Κακλέα με την παράσταση A hand’s turn και η Κατερίνα Ανδρέου με το σόλο A kind of fierce έχουν στραμμένους πάνω τους τούς προβολείς του διεθνούς χορευτικού δικτύου DNA, ως DNA panorama artists.
Λενιώ Κακλέα
A Hand’s Turn
ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΧΩΡΟΣ Β (ΠΑΤΑΡΙ)
1-4/6, 7-11/6, 14-18/6, 21-25/6, 27-30/6, 1/7
Παραστάσεις στις ακόλουθες ώρες:
19:00 | 19:30 | 20:00 | 21:30 | 22:00 | 22:30
Οι κινήσεις μας συχνά αφηγούνται ιστορίες, χωρίς να έχουμε καν συναίσθηση αυτών. Στις λεγόμενες πρωτόγονες κοινωνίες, δεν μπορούσε κανείς να «έχει» πρόσωπο χωρίς να φοράει μάσκα. Στις σύγχρονες δυτικές δημοκρατίες ισχύει το αντίθετο: το άτομο μπορεί να βιώσει την ταυτότητά του μόνον εφόσον το πρόσωπό του παραμένει ακάλυπτο. Αν η αναζήτηση της διαφάνειας έχει πλέον καταστεί ο πυρήνας των φιλελεύθερων δημοκρατιών μας, καθώς και ένα επουσιώδες εργαλείο κρατικού ελέγχου, πώς γίνεται να παραμείνουν τα σώματά μας μυστηριώδη;
Το A Hand’s Turn είναι η νέα χορογραφική δουλειά της Λενιώς Κακλέα, που απευθύνεται σε έναν ή δύο μόνο επισκέπτες-θεατές κάθε φορά. Μέσα από μία εικοσιπεντάλεπτη ιδιωτική συνάντηση, η χορογράφος διερευνά τη διάκριση «δεξιά?-?αριστερά» και τις λειτουργικές, πολιτικές και συμβολικές διαστάσεις της, εξετάζοντας τη σύγκρουση μεταξύ προσώπου και προσωπείου, σώματος και προσώπου. Μετά τη συνάντηση, οι θεατές θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ένα αποτύπωμα της χορογραφίας σε μορφή βιβλίου. Αυτό που αρχικά ήταν μια «συνομιλία» μεταξύ επισκέπτη και ερμηνεύτριας, θα μπορεί τώρα να γίνει μια νέα προσωπική εμπειρία για τον επισκέπτη μόνο του στον ιδιωτικό του χώρο.
Χορογραφία - Κείμενο - Ερμηνεία: Λενιώ Κακλέα
Επιμελητική συνεργασία: Lou Forster
Σκηνικά - Φωτισμός: Σωτήρης Βασιλείου
Styling: Yonatan Zohar
Ήχος: Eric Yvelin
Σχεδιασμός βιβλίου: Studio Christos Lialios
Μετάφραση - Επιμέλεια κειμένων: Eleni Tranouli
Επίβλεψη / Διαχείριση: Agnes Henry – extrapole
Παραγωγή / Διανομή: Anne Becker – PLATO
Παραγωγή: Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου
Εκτέλεση παραγωγής: Le O (abd)
Εντάσσεται στο δίκτυο [DNA] Departures and Arrivals που χρηματοδοτείται από το Creative Europe Programme/ EuropeanCommission. Υπό την αιγίδα του Γαλλικού Ινστιτούτου
Μια παράσταση που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2016 και κατόπιν παρουσιάστηκε στο ImPulsTanz Festival (Βιέννη), στο CDC Atelier de Paris Carolyn Carlson, στο NEXT (Valenciennes), στο Εθνικό Κέντρο Χορογραφίας της Νάντης και στο Φεστιβάλ Parallele (Mασσαλία). Έχοντας βραβευτεί με το ευρωπαϊκό Prix Jardin d’Europe 2016, το έργο της Κατερίνας Ανδρέου επανέρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών. Η αμφίσημη φύση του κανόνα και η σχετική έννοια της ελευθερίας κεντρίζουν το ενδιαφέρον της δημιουργού και την οδηγούν σε γραφές που αφήνουν την ψευδαίσθηση της ελεύθερης βούλησης.
Το A Κind of Fierce είναι ένα σόλο. Παρατηρεί τη μοναχική του φύση και παίζει με την ιδέα της έκθεσης και της έκφρασης, προσπαθώντας να μην ξεχάσει ότι η σκηνική δράση αφορά την παρούσα στιγμή. Γυροφέρνει την ιδέα της τόλμης, ψάχνοντας τη δική του εκδοχή, με στόχο να αφήσει χώρο σε μερικές στιγμές ελευθερίας. Μέσα από μια διαδικασία που συνδέει την οξύτητα της σκέψης με την αμεσότητα της παρόρμησης, η Ανδρέου επινοεί τους κανόνες για να τους χειριστεί, και παίζει με την αντίθεση, με τις ίδιες της τις αναφορές, με τις ίδιες της τις εμμονές. Το έργο της αυτό προσπαθεί να αποφύγει τη νοσταλγία, τον φόβο, το μοιραίο ή την ελπίδα – όλα είναι σημαντικά και τα πάντα ασήμαντα. Είναι ο δικός της «ελεύθερος χορός».
Συμπαραγωγή: Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, CDC Atelier de Paris Carolyn Carlson, Le Quartz. Υποστήριξη των: CND Paris, Espace Pa-solini, Honolulu-Loic Touze/Oro, La Metive, Le Pad, Le Volapuk, La Tierce. Εντάσσεται στο δίκτυο [DNA] Departures and Arrivals που χρηματοδοτείται από το Creative Europe Programme/ European Commission. Υπό την αιγίδα του Γαλλικού Ινστιτούτου.
Διάρκεια: 60’
Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: Από 15€ έως 20€ - Φοιτητικό: 10€ - ΑΜΕΑ/Ανέργων: 5€
Φωτογραφικό υλικό σε υψηλή ανάλυση, μπορείτε να βρείτε στο:
http://greekfestival.gr/gr/press
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου: ο πολιτισμός είναι η κοινή μας γλώσσα!
Ιωάννα Πορτόλου / Ομάδα GRIFFON
Πορνό
Πειραιώς 260, Χώρος Ε
15, 16, 17 Ιουνίου, 21.00
Η Ιωάννα Πορτόλου με την ομάδα Griffόn επιστρέφουν στο Φεστιβάλ Αθηνών παρουσιάζοντας το τρίτο μέρος της τριλογίας που ξεκίνησε ήδη από το 2014. Το νέο έργο της ομάδας, με τίτλο Πορνό διερευνά την έννοια των προσωπικών και κοινωνικών ορίων, την υπέρβαση, αλλά και τη λειτουργία τους. Το έργο δομείται μέσα από ένα παλίμψηστο εικόνων που αντικατοπτρίζουν τη μεταβαλλόμενη φύση τους, εστιάζοντας στο ζευγάρι των ερμηνευτών.
Ο κόσμος του πορνό, φευγαλέος, τεχνητός, υπερβολικός, εύθραυστος, απαιτητικός, ονειρικός και τρομακτικός, καλυμμένος και επικίνδυνος, απαγορευμένος και μυστικός, βιώνεται σε μια ιερή στιγμή, του εορτασμού-στο-χείλος-του-γκρεμού, την στιγμή της άρσης των απαγορεύσεων, γιορτάζοντας την πράξη της κατάργησης ενός συστήματος, μιας πρακτικής, ακόμη και του ίδιου του εαυτού.
Χρειαζόμαστε ένταση, χρειαζόμαστε ο άλλος να μας υποκινεί και μαζί να μας καθησυχάζει. Έχουμε την ανάγκη να συνδιαλεγόμαστε με τον κόσμο με διαφορετικές ταυτότητες, θέλουμε να νιώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερη συγκίνηση, είμαστε έτοιμοι να χάσουμε τα πάντα προκειμένου να βρούμε το αδιανόητο, να ζήσουμε οριακά, να συντριβούμε μυστικά. Στο πεδίο της Εντομολογίας, ένα από τα βασικά στοιχεία μιας μυστικής ζωής αποτελεί ο προστατευτικός χρωματισμός, λέει η Rosalind Kraus. Η Rosalind επίσης, μελετά τους σκοτεινούς Βικτωριανούς και το Συμβολικό, οι Βικτωριανοί εφηύραν -μεταξύ άλλων- τον όρο πορνό, προσφέροντας μας οπωσδήποτε και μια εικονοποιία πολύ ενδιαφέροντων, εξεζητημένων, ερωτικών σκηνών.
Σχετικά με την ομάδα:
H ομάδα χορού Griffόn ιδρύθηκε το 2000 από την Ιωάννα Πορτόλου. Παραστάσεις της ομάδας έχουν παρουσιαστεί σε μεγάλα θέατρα και οργανισμούς στην Ελλάδα όπως: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Φεστιβάλ Αθηνών, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Θέατρο Τέχνης, Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, Δημήτρια, σημειώνοντας παράλληλα όλα αυτά τα χρόνια διεθνή κίνηση εντός και εκτός Ευρώπης (Αγγλία, Γερμανία, Σερβία, Αίγυπτος, Σκόπια κα).
Από το 2000 και για τέσσερις συνεχείς χρονιές, η ομάδα είχε σταθερή συνεργασία με το Θέατρο Αμόρε παρουσιάζοντας στο διάστημα αυτό πέντε δικά της έργα.
Το 2012, έπειτα από ανάθεση, χορογράφησε και παρουσίασε το μπαλέτο «Τα πλάσματα του Προμηθέα» του Μπετόβεν, σε συνεργασία με την Καμεράτα στην κεντρική σκηνή της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση, ενώ στο παρελθόν έχει δεχθεί επίσης παραγγελίες έργων στο πλαίσιο μεγάλων πολιτιστικών θεσμών όπως το «Lapland» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Παρολυμπιακοί Αγώνες 2004) και την παράσταση «Μηλιά» στο Πτωχοκομείο Πάτρας (Πάτρα Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2006).
Τα τελευταία δύο έργα της ομάδας «Δάσος»/ 2014 και «Ταμπού»/ 2015 παρουσιάστηκαν σε συμπαραγωγή με το Θέατρο Τέχνης και το Φεστιβάλ Αθηνών αντίστοιχα, ενώ με τη φετινή πρεμιέρα του «Πορνό», ολοκληρώνεται ο κύκλος αυτής της τριλογίας.
Η Ιωάννα Πορτόλου σπούδασε Καλές Τέχνες στο Central St.Martin's School of Arts και το Slade School of Fine Art στο Λονδίνο και συνέχισε με σπουδές χορού και χορογραφίας στο Laban Centre. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, ίδρυσε την ομάδα Griffόn το 2000 εντός της οποίας έχει χορογραφήσει 15 παραστάσεις. Παράλληλα με το καλλιτεχνικό της έργο, η Ι. Πορτόλου έχει αναπτύξει τα τελευταία χρόνια και την εκπαιδευτική της δράση διδάσκοντας αυτοσχεδιασμό σε παιδιά και εφήβους σε σχολές χορού και πρότυπα εκπαιδευτικά προγράμματα.