Η Dépôt Art gallery (Νεοφύτου Βάμβα 5, Κολωνάκι) εγκαινιάζει την Τρίτη, 30 Ιανουαρίου 2018 και ώρα 8 μ.μ. έως 11:30 μ.μ. την ατομική έκθεση του Αστέριου Τόρη με το θέμα : ΑΠΛΕΤΟΣ ΧΩΡΟΣ
Την έκθεση συνοδεύουν:
κείμενο της έκθεσης από την Ευριδίκη Τρισόν - Μιλσανή
(Ιστορικός Τέχνης, Συγγραφέας) με τίτλο: Έκρηξη αισιοδοξίας στην τέχνη του Αστέριου Τόρη
κείμενο του καλλιτέχνη για την έκθεση με θέμα: ΑΠΛΕΤΟΣ ΧΩΡΟΣ
βιογραφικό σημείωμα του καλλιτέχνη
Η έκθεση διαρκεί από 30 Ιανουαρίου έως 3 Φεβρουαρίου 2018.
Στο κείμενο της έκθεσης η Ευριδίκη Τρισόν - Μιλσανή σημειώνει:
Ο Αστέριος Τόρης από τα τρία στάδια της καλλιτεχνικής πορείας- τη δημιουργία στο ατελιέ και την διακίνηση των έργων χάρη στην επιχειρηματική νοοτροπία του καλλιτέχνη, προτιμάει τη στιγμή της έκθεσης: τη χαρά της συνομιλίας του με τον θεατή. Είναι μια χαρισματική στιγμή έντονης εσωτερικής επικοινωνίας.
Όταν μιλά για τη ζωγραφική του αναφέρεται σε « τομές ακτινογραφίας, σε νευρώνες, σε αιφνιδιασμούς.» Η έκφραση γι αυτόν είναι «το σύνολο των εντολών του DNA». Η δομημένη σκέψη του, οι χαρακτηρισμοί του, η ευαίσθητη στάση του στη σφαίρα των αισθήσεων αποκαλύπτουν ένα πνεύμα εναργές, κινητικό και μοντέρνο.
Οι πίνακες του υπογραμμίζουν τούτη την ιδιαιτερότητα. Έντονα χρώματα, παχιά υλικά, φόρμες υπαινικτικές, ευρηματικές… Στιγμές παραγωγικότητας, δονήσεις, κατολισθήσεις, εκρήξεις. Ένας κόσμος σε αέναη κίνηση που γοητεύει με τις έντονες αντιθέσεις, τις υφές, την αίσθηση υγρασίας και ρευστότητας. Εικόνες που τραβούν ακατανίκητα το βλέμμα και προβληματίζουν τη νόηση.
Αν έπρεπε κανείς να τις κατατάξει σε κάποια Σχολή θα έπρεπε ίσως να αναφερθεί στον αφηρημένο αμερικανικό εξπρεσιονισμό ο οποίος κατάκτησε την διεθνή καλλιτεχνική σκηνή μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, μια εποχή που η τέχνη όφειλε να δημιουργήσει κάτι το απόλυτα νεωτεριστικό που θα διοχέτευε στην οικουμένη ελπίδα και θρίαμβο. Ο Τόρης χρωστά σίγουρα πολλά στους τενόρους αυτής της καθαρτήριας τάσης, τον Πόλλοκ, τον Ντε Κούνιγκ, τον Κλίφορντ Στιλ: μια τέχνη χειρονομιακή με πρωτόγονα υλικά παρμένα από τον βιομηχανικό κόσμο. Φόρμες που παρήχθησαν από μια αυτόματη γραφή στην απόλυτη κορύφωσή της.
Σήμερα, σε μια εποχή που η τέχνη, συχνά ανερμάτιστη, στρέφεται νοσταλγικά στο παρελθόν προσπαθώντας να αυτοπροσδιοριστεί, τα έργα του Τόρη μέσα στην ευοίωνη και αισιόδοξη έκρηξή τους μας βεβαιώνουν πως δεν είναι μόνο η παράσταση και ο ακαδημαϊσμός που μπορούν να εκφράσουν το ελληνικό ταμπεραμέντο. Ένα ιδίωμα σαν το δικό του, πολύ πιο ελεύθερο, που ερεθίζει τη φαντασία, βάζει σε κίνηση αντιστάσεις και προβληματισμούς, διοχετεύει αισιοδοξία, μπορεί να καλύψει θαυμάσια τις ανάγκες μας.
Στο κείμενο του ο καλλιτέχνης αναφέρει για την έκθεση:
......κάθε συμβάν διασταυρώνεται με την αιτία του και παράλληλα είναι από μόνο του αιτία για ένα άλλο συμβάν.
Τα συμβάντα λειτουργούν σε ανεξάρτητο χρόνο το ένα πάνω στο άλλο και μοιάζουν με πολυκατοικία.
Διαφορετικά γεγονότα σε όμοια διαμερίσματα.
Το κατεστημένο σύστημα ισχύει για όλα το ίδιο και τα θέματα προκύπτουν από την ομοιότητα στην αντιμετώπιση.
Κάθε επεκτασιμότητα είναι επιθυμητή όταν αντιλαμβάνομαι ότι από μόνη της έχει παραγωγικές τάσεις.
Σε κάθε περίπτωση και σε οποιαδήποτε πυκνότητα....υπάρχει ΑΠΛΕΤΟΣ ΧΩΡΟΣ.
Δεν υπάρχει αίσθηση στην καταγραφή, παρά μόνον η ανάγκη αντιμετώπισης χωρίς έλεγχο. Ουσιαστικά όμως φαίνεται πως είναι απολύτως υπό έλεγχο, διότι το αποτέλεσμα είναι επαγγελματικών προδιαγραφών, όπως.....’’ένα έγκλημα εν βρασμό’’.
Σχετικά με τον Αστέριο Τόρη:
Ο Αστέριος Τόρης γεννήθηκε στο Μόναχο της Γερμανίας
Μουσικές σπουδές στο Απολλώνιο Ωδείο Γεωργουδάκη και ζωγραφική στο εργαστήριο ζωγραφικής του Morriche Schule στη Stuttgart.
Είναι ιδρυτικό μέλος του πολιτιστικού φορέα Hellenic Art Vioma και art director στο Ελληνικό Πανόραμα Εικαστικών Καλλιτεχνών ARTVIOMA.
Με παρουσίες στις Art Athina 2015 & 2016 με την ArtZone 42 Gallery, Art Thessaloniki 2017 με την Hellenic Art Vioma, Ellines in Emirates 2016 και συμμετοχές σε πολλές ομαδικές εκθέσεις.
Συνεργάστηκε για τηλεοπτικές και θεατρικές παραγωγές και συνεχίζει με νέες παραγωγές για την προβολή εικαστικών καλλιτεχνών.